Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdDamian Visser Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
H16 Promotiebeleid Communicatie-instrumenten Persoonlijke verkoop
Themareclame en actiereclame Sales Promotion Beurzen en tentoonstellingen Sponsoring Sampling Interne Communicatie Internet (banners/webvertising, viral marketing, zoekmachine marketing, online nieuwsbrief, RSS-feeds, Permission Marketing, Second Life, vrienden netwerken (Hyves, LinkedIn), weblogs, Portals, Veilingen) SMS Productplacing DM/CRM Buitenreclame (abri, zuilen, auto's, dakreclame, Google Earth) PR
2
Brand Equity Brand equity (merkwaarde): de wisselwerking tussen
beleving van het merk merkgedrag marktdynamiek Sterkte van een merk: meer in het geheugen gevestigd een prominentere plaats een rijker associatienetwerk in het geheugen meer gewaardeerde associaties
3
Model van Kapferer Prisma voor merkidentiteit
4
Merkenprofiel Merkenprofiel:
Consumenten beoordelen een aantal statements. Dit geeft in een figuur uitgezet het profiel van een merk t.o.v. het profiel van andere merken. Endorsement De "ondersteuning" van een merk door het merk van de moedermaatschappij. Visual endorsement: idem, maar nu wordt alleen een visueel element gehanteerd.
5
Communicatie strategieën
Communicatie kan gaan over: product prijs distributie De 9 strategieën van Giep Franzen: Consumer benefit approach Beklemtonen van centrale functionele en emotionele waarde Introductie nieuwe product eigenschap Uitvergroten van belang van een eigenschap Bijstellen van merkprofiel naar wensen consumenten Vergroten van top of mind awarenesse (TOMA). Positionering Vergroten van verschil met andere merken. Benadrukken van beter functioneren van centrale eigenschap Benadrukken van functioneren en disfunctioneren van concurrentie Bevestigen positieve ervaringen van het merk
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.