Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdHidde Desmet Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
PeerWise samen meerkeuzevragen maken & beantwoorden
Dr. Charlotte van Hooijdonk
2
context Cursus: Taal, Media en Communicatie Jaar: Eerste jaar
Opleidingen: Major Taal & Communicatie Duur: 8 weken incl. tentamenweek Groepsgrootte: ± 100 studenten Toetsvorm: meerkeuze tentamen Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs
3
Context Kennismaking met de volgende onderwerpen: relatie tussen taal, media en techniek, taalvariatie in media, mediatisering van communicatie, genres en media, retoriek in media, verhalen vertellen in media, multimodaliteit van media Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs
4
Context Leerdoelen van de cursus
De student heeft een overzicht van een aantal centrale thema's van de opleiding De student heeft inzicht in communicatie met (nieuwe) media als discursieve praktijk De student heeft inzicht over de invloed van nieuwe media op communicatie en informatie De student doet kennis op in colleges en uit leerboeken/artikelen De student is enthousiast over het vakgebied Taal & Communicatie Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs
5
Werkwijze & Werkvormen
Twee hoorcolleges van twee uur per week college 1: toelichting van de leerstof college 2: verwerking van de leerstof Werkvormen vragen twitteren maken van meerkeuzevragen stemmen tijdens college maken van een wekelijkse groepsopdracht Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs
6
Vragen maken & beantwoorden
Tijdens eerste bijeenkomst instructie geven over PeerWise en maken van meerkeuzevragen Iedere week maakt iedere student twee meerkeuzevragen over de leerstof in PeerWise Incentive: 50% van de ‘goede’ vragen komt in het tentamen Student-assistent maakt export van vragen en selecteert ‘goede’ en ‘minder goede’ vragen Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs
7
Vragen maken & beantwoorden
Tijdens 2e bijeenkomst aandacht voor de ‘minder goede’ vragen Tijdens 2e bijeenkomst beantwoorden van de ‘goede’ meerkeuzevragen met stemsysteem Iedere week in PeerWise feedback op 20 random gekozen vragen Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs
8
Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs
9
Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs
10
Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs
11
Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs
12
Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs
13
Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs
14
Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs
15
Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs
16
Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs
17
Instructie over meerkeuzevragen
Aansluiting bij de stof Moet dit echt geweten worden? Gaat de vraag over een belangrijk onderdeel van de stof? [zo ja: oké] Duidelijkheid van de formulering Zijn ontkenningen als ‘niet’, ‘geen’ e.d. onderstreept? [zo ja: oké] Kwaliteit van de vraag Bevat de vraag geen woorden als 'altijd', 'soms', 'geen', 'nooit', 'zeker'? [indien wel: verbeteren] Kwaliteit van de alternatieven Lijken de alternatieven niet te veel op elkaar en vertonen ze geen overlappingen? [indien wel: verbeteren] Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs
18
Voorbeelden Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs
19
Voorbeelden Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs
20
Voorbeelden Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs
21
Voorbeelden Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs
22
Voorbeelden Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs
23
Conclusie In combinatie met stemmen werkt PeerWise goed
Interactie tussen docent en studenten en tussen studenten onderling over de leerstof Docent heeft inzicht in de mate van beheersing van de leerstof Aandachtspunten Feedback geven op de gemaakte vragen In eerste instantie maken studenten alleen vragen, naarmate tentamen ‘dichterbij komt’ beantwoorden en beoordelen ze vragen in PeerWise Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.