De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

MARKETING Overzicht Naam Titel Datum. Sterkere Marketing Stimuleert Bedrijfswaarde “Het rapport stelde vast dat 58% van de ‘Best in Class’ organisaties.

Verwante presentaties


Presentatie over: "MARKETING Overzicht Naam Titel Datum. Sterkere Marketing Stimuleert Bedrijfswaarde “Het rapport stelde vast dat 58% van de ‘Best in Class’ organisaties."— Transcript van de presentatie:

1 MARKETING Overzicht Naam Titel Datum

2 Sterkere Marketing Stimuleert Bedrijfswaarde “Het rapport stelde vast dat 58% van de ‘Best in Class’ organisaties marketing automation technologie gebruiken en dat zij jaar in jaar uit een grotere jaarlijkse omzet en verminderde marketingkosten hebben en meer dan 100% ROI.” The Aberdeen Group “Successful Strategies in Marketing Automation” “Tegen 2010 zal 50% van het marketingpersoneel over de hele wereld bedrijfssoftware gebruiken (marketing automation) tegen minder dan 20% nu. Bovendien voorspellen de rapporten dat deze toepassingen de creatieve productiecyclus met 30% zullen bekorten.” Gartner Group Gartner Research Report (herdrukt in Destination CRM)

3 Typische Uitdagingen voor Marketing Moeite met aantonen van marketing ROI Gebrek aan real-time inzicht in campagnes Slechte gegevenskwaliteit in marketing databases Moeite met hergebruik van externe gegevensbronnen Inefficiente processen

4 Meningen uit de Industrie “De geloofwaardigheid van marketing wordt in de directiekamers geweld aangedaan omdat het moeilijk is de werkelijke waarde aan te tonen… Het belangrijkste is meetbaarheid en rapportage en dit belet marketing om de waarde te laten zien de zij ook werkelijk bieden.” “The Marketing Credibility Gap” December 2006 “De meeste grote bedrijven hebben momenteel fysiek gescheiden marketingafdelingen in verschillende delen van de wereld. Hierdoor ontstaan er meerdere gezichten en ontbreekt er een gezamenlijke marketing effort... Het wordt tijd dat de marketingafdelingen over de hele wereld de handen ineen slaan.“ DM News, Januari 2007

5 Meer marketing met minder Wijzig de Spelregels in Marketing Zet elk contact om in een marketing opportunity Ontdek het onaangesproken potentieel aan relaties

6 OPLOSSING Klik hier om tekst toe te voegen

7 Microsoft Dynamics CRM Marketing Oplossing Marketingmogelijkheden  Volledige set functionaliteit  Marketing Workflow  Ontworpen voor  Gebruikers  Managers  Executives

8 Uitgebreide mogelijkheden voor ontwerp, omschrijving en hergebruik van marketing campagnes en programma’s Microsoft Voordeel campagne templates voor eenvoudig hergebruik intuïtieve rapportage van geschatte vs. actuele kosten voor eenvoudige ROI-analyse productcatalogi en prijslijsten maken aanpassingen van aanbiedingen mogelijk Planning en Budgetering Componenten Campagne omschrijving Campagne templates Productcatalogus Planning en Budgetering Lijst van doelgroepen Campagne budgetbeheer Workflow-gedreven goedkeuringen

9 Beheer van Gegevens en Lijsten Naadloos beheer van klantgegevens en lijsten en intuïtieve segmentering van die gegevens Microsoft Voordeel tools voor opschonen van gegevens toegespitst op de gebruiker eenvoudige behandeling van lijsten en views voor een betere segmentering workflow voor triggers op externe gegevensbronnen Gegevensviews Lijstbeheer Koppelen activiteiten Gegevens – & Lijstbeheer Componenten Import/export gegevens Opschonen gegevens Query-toepassingen

10 Campagnebeheer Eenvoudig uitvoeren van campagnes en naadloos vastleggen van alle relevante communicatie en taken voor betere opvolging en resultaten. Microsoft Voordeel closed-loop campagnebeheer naadloos vastleggen van communicatie tussen Outlook en Dynamics CRM nieuwe campagnes starten met niet meer dan een “muisklik” Componenten Campagnebeheer Snelle campagne-wizard Ondersteuning bulkoperaties Aanbiedingenbeheer Documentatiebeheer E-mailtemplates Outlook-integratie

11 Beheer van Responses en Leads End-to-end beheer van responses via gestuurde wizards en geautomatiseerde conversie en opvolging van responses Microsoft Voordeel Responses omzetten met één muisklik naadloze verbinding met leadbeheer biedt passende opvolging krachtige regels voor respons- en leadscoring Responses- & Leadbeheer Componenten Vastleggen responses en Multi channel comm. support Workflow (i.e. responsscoring) E-mail vastleggen Respons omzetten Leadbeheer

12 Marketinganalyses Volledig spectrum aan mogelijkheden voor verkoopanalyses, variërend van basisrapportages tot OLAP/data mining en dashboards Microsoft Voordeel aangepaste rapportages met niet meer dan een “muisklik” eenvoudig delen en bewerken van rapporten integratie met Sharepoint voor publiek- specifieke portals Componenten Marketinganalyses Dashboards Rapportage Wizard Standaard- en aangepaste rapporten Trends en historische vergelijkingen Drill-down mogelijkheden

13 Doeltreffende Marketing Scenarios Intelligent Gegevens- beheer Intelligent Gegevens- beheer Holistisch Lead- beheer Holistisch Lead- beheer End-to-End Campagne- beheer End-to-End Campagne- beheer Volledig geïntegreerde Marketing Gerichte Cross-Selling en Up-Selling Tools voor de marketing medewerkers om gegevens te beheren en op te schonen in de hele organsiatie Naadloos vastleggen en omzetten van leads in alle delen van de organisatie 360° campagne beheer met eenvoudig opzetten van campagnes en naadloos communicatie- beheer Sterke veeltalige mogelijkheden, naadloze integratie met MS Office en een robuuste workflow Inzichtelijke analyses voor het vaststellen van belangrijke trends en verborgen mogelijkheden

14 Powered By Microsoft Robuuste workflow-toepassingen Vertrouwde Outlook Client Krachtige mogelijkheden voor werken op afstand Point & Click aanpasbaarheid Uitgebreide Business Intelligence

15 VOORDELEN

16 Belangrijkste Voordelen Microsoft Dynamics CRM End-to-end zicht op leads, aanbiedingen, interactie, responses en marketing programma’s Echt 360° overzicht Geïntegreerde marketing door de hele organisatie geeft consistentie in woord en merk Verbeterde Consistentie Verbeterde Meetbaarheid Verander de marketing ROI van onbekend in bekend. Maak responstijden, key metrics en conversies duidelijk meetbaar Grotere Marketing Efficiency Verkort de campagnecyclus door automatisering van de planningcyclus en geringere IT- afhankelijkheid

17 Belangrijkste Voordelen voor Marketing definieer helder de optimale marketingmix en prijzen stimuleer nieuwe leads en conversie naar opdracht beschrijf beknopt de ROI van marketingprogramma’s lanceer snel nieuwe producten en aanbiedingen plan en beheer de campagnebudgetten efficient verplicht consistentie in woord en merk zet real-time zichtbaarheid om in campagnesucces effectief relatiebeheer van leverancier en partner leg klantcommunicatie en -interacties naadloos vast VP Marketing Marketing Manager Marketing- personeel

18 Belangrijkste Voordelen voor IT behaal snelle time to value realiseer lage total cost of ownership (TCO) gebruik consistente IT-architectuur & standaards aanpassen aan het bedrijf bij groei en wijzigingen eenvoudige integratie van bestaande applicaties en gegevens uitbreiden van de kracht van Dynamics CRM aanpassen aan immer wijzigende bedrijfsbehoeften vastleggen van key KPIs en cross-team workflows vergroot relevantie via point & click aanpassingen Chief Information Officer IT Project Team Bedrijfs- analyst

19 BEWIJS

20 Middelgrote bedrijven Kleine bedrijven Grote bedrijven Wereldwijde Customer Base in Marketing

21 Klanten in Actie High-end fitnessclub corp. 200 gebruikers gebruikt Dynamics om trends te ontdekken, gerichte promoties op te zetten (zoals het aanbrengen van nieuwe leden) en het initiëren van pro-actieve communicatie. gebruikt de workflow functionaliteit om niet- elektronische processen te automatiseren Wereldwijde onroerendgoed services 900 gebruikers voegde losse databases samen in Dynamics DB om wereldwijde klantprofielen te maken. gebruikt Dynamics voor holistische behoefteanalyses, en gerichte campagnes (zowel lokaal als wereldwijd). Segmenteert gegevens voor cross-sale/up-sale mogelijkheden in een gevarieerde customer base. Specialiteit: franchise van ijsverkoop gebruikt Dynamics voor online marketing campagnes, promoties en gerichte e-mail communicaties (Birthday Club Program). online formulier zet automatisch gegevens in Dynamics DB. Cold Stone Creamery Equinox Jones Lang & LaSalle

22 Klantenperspectief “Microsoft Dynamics CRM geeft ons de mogelijkheid onze relaties beter te bedienen door relevante communicatie en de innovatieve producten te leveren die men wenst.” Cold Stone Creamery “Microsoft CRM biedt Pumpkin Patch meer gerichte en effectieve direct marketingcampagnes waardoor klanttevredenheid en service zijn toegenomen.” Pumpkin Patch “Microsoft helpt ons niet alleen bij het begrijpen van onze eigen mogelijkheden maar ook bij het zien van nieuwe mogelijkheden die wij onze klanten kunnen bieden zodat we die effectiever kunnen kanaliseren” Jones Lang LaSalle

23 Klanten ROI 95% reductie in toegangstijd tot klantengegevens 98% reductie bij het maken van mass mailings 184% ROI behaald in 8 maanden 100% behaald bij e-mail capture van klanten waardoor aanzienlijk is bespaard op de dure direct mail kosten 650% stijging in lidmaatschap van Birthday Program (van 200.000 naar 1.5 miljoen) belangrijke reductie in kosten per persoon bij key marketingprogramma’s “in plaats van honderden telefoongesprekken gebruikten we het Microsoft CRM bulk e-mail systeem om dit project af te ronden. Dat is nog eens tijd en geld besparen!”

24 Partnering voor Succes Software- en Services Partners voor Marketing

25 DISCUSSIE

26 APPENDIX

27 Microsoft Dynamics CRM voor Marketing: Een Marketing Oplossing Bouwen 27 Kernonderdelen van een marketing-toepassing zijn onder meer: importeren en opschonen van gegevens lijstbeheer en segmentatie planning en uitvoering van campagnes beheer van campagne-responses workflow tussen teams en groepen hechte Microsoft Office integratie marketing rapportages en analyses Algemeen geïntegreerde componenten zijn onder meer: versturen van e-mail en afhandeling van responses complexe modules voor marketing resourcebeheer  Operationeel  Analytisch  Samenwerkend

28 Microsoft Dynamics CRM voor Marketing: Externe gegevens gebruiken voor Marketing Doel:eenvoudig integreren van diverse gegevensbronnen om marketingcampagnes doeltreffender te ondersteunen – eenvoudig hergebruik van gegevens van diverse interne en externe bronnen third-party lijsten, legacy databases, facturatie-software enz. – eenvoudig importeren van grote hoeveelheden gegevens buiten kantooruren Belangrijkste mogelijkheden in Microsoft Dynamics CRM 4.0 – eenvoudig te gebruiken Wizard voor gegevensimport – webservices interfaces voor grote hoeveelheden gegevensimport – intra-team en cross-team workflow

29 Microsoft Dynamics CRM voor Marketing: Gecoördineerde Campagneplanning Doel:een consistente campagneplanning mogelijk maken binnen of tussen teams en rayons – ondersteuning voor complexe cross-group en cross-rayon campagnes – configureerbare workflow om processtappen in campagnes te coördineren – mogelijkheid tot coördinatie met externe planning/uitvoerende vendors Belangrijkste mogelijkheden in Microsoft Dynamics CRM 4.0 – ondersteuning voor meerdere talen, valuta en tijdzones – vele UE-uitbreidingen in Office en Outlook – uitbreidingen voor campagnes en Quick Campaign – aanwezigheidsintegratie voor real-time communicatie – uitbreidingen voor e-mailbeheer

30 Microsoft Dynamics CRM voor Marketing: Effectief Referentiebeheer Doel:beheren van belangrijke marketing en salesreferenties om activiteiten beter af te stemmen en overmatig gebruik te vermijden – consistent beheer van referentiegegevens binnen het bedrijf – een consistent workflowprocess opleggen voor het gebruik van referentiegegevens inclusief regels om het overmatig gebruik van bepaalde referenties te voorkomen. – referenties inschatten en rangschikken op basis van impact en referenties matchen die voldoen aan specifieke prospect- of campagnebehoeftes Belangrijkste mogelijkheden in Microsoft Dynamics CRM 4.0 – intra-team en cross-team workflow – eenvoudig te gebruiken Rapportage Wizard voor flexibele rapportage en analyse

31 Microsoft Dynamics CRM voor Marketing: Hoge kwaliteit garanderen in Marketinggegevens Doel:beheren van schone en consistente marketinggegevens voor gerichte en accurate prospect/relatie – eenvoudig importeren van legacy- en third-party-gegevens – dubbele gegevens identificeren, samenvoegen en wissen – privacybeleid klantgegevens en voorkeuren bij contact opleggen Belangrijkste mogelijkheden in Microsoft Dynamics CRM 4.0 – geïntegreerde tools voor gegevensmigratie – ondersteuning voor batch/bulk operaties – real-time de-duplicatie en opschoningsmogelijkheden van gegevens

32 Microsoft Dynamics CRM voor Marketing: Real-Time Marketing Inzicht Doel:leveren van real-time marketinginzicht en analyses dwars door campagnes en interactiekanalen heen – gebruikers in bedrijven in staat stellen om eenvoudig rapporten te maken zonder IT-bemoeienis – rapporten delen, bewerken en opslaan tussen door teams en rayons – campagnes eenvoudig aanpassen op basis van rapporten en analyses – succes van marketingprogramma’s duidelijk meten Belangrijkste mogelijkheden in Microsoft Dynamics CRM 4.0 – eenvoudige Rapportage Wizard voor flexibele rapportage en analyse – mogelijkheid tot rapporteren over aangepaste entiteiten en door diverse entiteiten heen – meertalige rapportagemogelijkheden – verbeterde mail-merge functionaliteit

33 Meer Uitspraken van Klanten “Microsoft helpt ons niet alleen bij het begrijpen van onze eigen mogelijkheden maar ook bij het zien van nieuwe mogelijkheden die wij onze klanten kunnen bieden…” Jones Lang Lasalle “Een van de dingen die ons het meest aansprak in Microsoft CRM is dat het, in combinatie met Microsoft Outlook, gewoon één product lijkt.” “Bij elk ander product zou je alles dubbel moeten doen in twee aparte programma’s.” Whistler Tourism “Wij kozen Microsoft Dynamics CRM omdat het een flexibele toepassing is die eenvoudig integreert met onze andere systemen. Daarnaast levert het een vertrouwde interface die eenvoudig te leren en gebruiken is door onze medewerkers.” Cold Stone Creamery

34 De 5 Belangrijkste Redenen om Microsoft te kiezen voor Marketing Automation Microsoft Dynamics CRM biedt: naadloze vastlegging van alle klantcommunicaties cross-channel, workflow-gedreven marketing processen eenvoudige samenwerking tussen binnen & buiten sales processen superieure tools voor importeren en opschonen van gegevens business intelligence tools toegesneden op de marketingmedewerker


Download ppt "MARKETING Overzicht Naam Titel Datum. Sterkere Marketing Stimuleert Bedrijfswaarde “Het rapport stelde vast dat 58% van de ‘Best in Class’ organisaties."

Verwante presentaties


Ads door Google