Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdVincent Goossens Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Advergames Door: Max van Zeeland, Jeroen Hoebe, Michael Nigbur, Jesse Eikema, Rick Borgeld
2
Inhoud Wat is advergames marketing?
Wat zijn de voordelen en hoe kun je het inzetten? Wat zijn de potentiële problemen? Wat zijn de laatste ontwikkelingen? Voorbeelden
3
Wat is advergames marketing?
Advergaming is het ontwikkelen van een game rond een specifiek product, merk of dienst.
4
Voordelen en inzetbaarheid
Er zijn vijf manieren om advergaming in te zetten als marketingtool: Product endorsement: het ene merk versterkt het andere merk. Joint promotions: een promotie opgezet door twee of meer merken waarbij een tijdelijk voordeel aan de consument wordt geboden. Het gebruik van advergaming om producten en diensten te demonstreren. Advergaming als CRM-tool: het invullen van persoonlijke gegevens geeft een bedrijf de mogelijkheid om een relatie met de consument aan te gaan. Het bieden van sponsorship of commercieel partnerschap voor events en LAN-parties.
5
Potentiële problemen Slechte game = Slechte marketing
Games moeten ook gepromoot worden Slechte game = Slechte houding Duur Te lange laadtijden De prijzen moeten zowel bij de game en het merk passen Te veel persoonlijke gegevens
6
Laatste ontwikkelingen
Niet meer alleen producten (PETA) Cross-media Volledige games, beter ontwikkeld (Battlefield heroes) Zelf reclame maken in game (Little big Planet)
7
Voorbeelden
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.