De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

INTERACTION DESIGN Week 2. VANDAAG Wat hebben we ook al weer gedaan Usecase vormen Bouwstenen Spelregels Briefing voor werkcolleges Q & A.

Verwante presentaties


Presentatie over: "INTERACTION DESIGN Week 2. VANDAAG Wat hebben we ook al weer gedaan Usecase vormen Bouwstenen Spelregels Briefing voor werkcolleges Q & A."— Transcript van de presentatie:

1 INTERACTION DESIGN Week 2

2 VANDAAG Wat hebben we ook al weer gedaan Usecase vormen Bouwstenen Spelregels Briefing voor werkcolleges Q & A

3 WAT HEBBEN WE.. ook al weer gedaan afgelopen week.. We hebben afgelopen week kennis gemaakt met het maken van flowcharts aan de hand van het maken van een usecase

4 WAT HEBBEN WE.. ook al weer gedaan afgelopen week.. Belangrijk daarbij was: Dat architectuur los gezien moet worden van proces en Dat het maken van een gedetailleerde usecase goed helpt bij het maken van een flowchart

5 USECASEVORMEN De basis van een usecase beschrijft: De actor Het systeem

6 USECASEVORMEN Er zijn verschillende vormen die vooral iets over de scope en het karakter van een project zeggen Usecase Usecase scenario Usecasediagram

7 Diagram

8

9

10

11 BOUWSTENEN van een usecase zijn: Use case naam : Een use case naam levert een unieke identificatie voor de use case. Versie : Een versie is van belang om de lezer inzicht te geven in het stadium dat de use case heeft bereikt. Doel : Een doel beschrijft in het kort, wat de gebruiker met de use case wenst te bereiken Samenvatting : Deze sectie bevat de essentie van de use case, en geeft een overzicht. Actoren : Een actor is iemand of iets buiten het systeem, dat een interactie aangaat met het systeem. Precondities : Een sectie die alle condities definieert, die waar dienen te zijn.

12 BOUWSTENEN Triggers : Een sectie beschrijft de gebeurtenissen (events), waardoor de use case geinitieerd wordt Basis verloop van de events : een primair scenario, of verloop van de gebeurtenissen Alternatieve wegen : Secundaire wegen of alternatieve scenario's Post condities : Beschrijving van de eindtoestand van het systeem na het verloop van de use case. Business rules : Geschreven of ongeschreven regels of beleid, die bepalen hoe een organisatie dient te reageren op een bepaalde use case. Notes : Belangrijke aantekeningen, die niet in de vooropgezette format passen. Auteur en datum

13 SPELREGELS Een use case moet in ieder geval: Beschrijven wat een systeem moet doen Wat het einddoel is van het systeem Wat de uitzonderingen, problemen zijn Opgesteld zijn in een implementatie onafhankelijke specificatie taal Geen details bevatten van de userinterface of beeldontwerp

14 DEZE WEEK Gaan we het huiswerk van afgelopen week doornemen en Gaan we aan de gang met het maken van een gedetailleerde usecase De usecase zal de basis zijn van de flowchart die de week erna gemaakt moet worden

15 DEZE WEEK Het huiswerk wordt: het maken van een usecase het leren van de hoofdstukken 1 t/m 3 van designing for interaction

16 BOEKJES E.D. De boekjes die moet hebben zijn: Designing for interaction van Dan Saffer ISBN 100321643399 ISBN 139780321643391 !!!!!Let op!!!!! Je moet de 2e druk hebben (van 2009)

17 BOEKJES E.D. About face 3 – The essentials of interaction design ISBN 100470084111 ISBN 139780470084113

18 Q & A Wat willen jullie nog weten?

19 BEDANKT!


Download ppt "INTERACTION DESIGN Week 2. VANDAAG Wat hebben we ook al weer gedaan Usecase vormen Bouwstenen Spelregels Briefing voor werkcolleges Q & A."

Verwante presentaties


Ads door Google