Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAgnes Brabander Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
2
Merken Goodwill : fenomeen >overnameprijzen tussen 8-10 maal de winst van het opgekochte bedrijf Waar betaal je dan voor?
3
Merken Merkidentiteit: bron van unieke symbolen, boodschappen en producten Wat zijn de waarden? Aan welke symbolen is het merk te herkennen? Staat tegenover Imago
4
Merken Prisma van Kapferer
Een merk heeft een stem > je moet ‘communiceren’ Links: sociale elementen die uiterlijke aspecten bepalen (Visueel merkbeeld) karakter (mentale merkbeeld, zie les 1) Cultuur : vaak door oorsprong > waarden/normen Relatie met klanten (structureel, incidenteel)
5
Merken Prisma van Kapferer
De klanten geven aan ‘lading’ aan het merk en dit reflecteren herken je aan de dikke buik in de Mercedes of de hooggehakte dame bij Lancome Het zelfbeeld van de klanten, ik ben geschikt voor dit merk (forever young)
6
Attributen: fysieke kenmerken
Functionaliteit van het merk: wat kan je ermee, gevolgen van omgang met het merk Instrumentele waarden Stabiele cognities vb Harley en vrijheid Eindwaarden Dieper gelegen waarden (verzet tegen MIJ.)
7
Vragen die je nu stelt: Welke (eind)waarden heeft mijn Merk
Zijn ze onderscheidend genoeg, zo nee bespreek dit met elkaar Kan ik er eerste ideeën, schetsen van maken?
8
Merken Creëren van de Merkexperience?
Een beleving (een gebeurtenis die emoties oproept) Een ervaring (een betekenisvolle, som van alle interacties die mensen hebben met hun merk, omgeving en andere personen
9
Merken Gebruik zoveel mogelijk zintuigen
Er is concentratie en focus bij de ‘gebruiker’ Het besef van tijd is anders (flow) Er is een emotioneel effect (blz 32) Het heeft een intrinsieke waarde voor de persoon Doe dingen en/of onderga ze
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.