Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdGuus Boender Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media
2
Does the Brian Learn? Hoorcollege - Using Media blok 1 week 3
3
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Topics Wat is leren Wat gebeurt er in Het Brein ? Processing
4
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Minglish
5
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Leerdoelen vandaag Leren is een proces, dat gestuurd kan worden Food for Thought: welke rol spelen media in dat proces
6
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoofdplaatje
7
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hersenplaatje
8
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Perception and human cognition Week 1 Week 2 Schema
9
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Het geheugen Sterke Leerervaring Teaming – Up & Buzzen 0 jr - heden
10
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Had dit maken met …. School ? Taal? Instrument? Lichaam ? Rekenen of Wiskunde?
11
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Piaget Experiment Jean Piaget (Neuchâtel, 9 augustus 1896 - Genève, 16 september 1980)Neuchâtel9 augustus1896Genève16 september1980 Een Zwitsers psycholoog die de psychologische ontwikkeling van kinderen bestudeerde.Zwitserspsycholoogkinderen
12
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Piaget Experiment
13
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Piaget Experiment
14
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Piaget Experiment
15
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Sensomotorische Fase - Geboorte tot twee jaar - Functioneren op lichaamsniveau (tasten, voelen, proeven) - Beperkt gezichtsveld en gezichtsvermogen (nog geen geestelijke plaatjes) - Motoriek ontwikkelen - Geheugenverbindingen ontwikkelen
16
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Preoperationele Fase - Twee tot zes jaar - Ontstaan geestelijke plaatjes - Begin van taal (strottenhoofd daalt) - Fijne motoriek - Egocentrisme (“ik!”, moeilijk verbanden leggen) - Animanisme (beer kan lopen, pop kan praten
17
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Kerktoren
18
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media
19
Fase van concrete operaties - Zes tot elf jaar - Rekenen (niet onder de nul) - Vergelijken (uitproberen) - Figuratieve dingen leren (de theorie kan gezien worden)
20
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Fase van de Formele Operaties -Logisch denken en consequenties trekken -Ruimtelijk denken ontwikkeld - Abstracte dingen leren (dingen die je niet kunt zien
21
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Leren heeft met Denken en Kennis te maken bij Aristoteles is het denken een amalgaam is van waarneming en verstand.Aristoteles
22
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Leren heeft met Denken en Kennis te maken Twee soorten Kennis -Declaratief -Procedureel
23
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Declaratief Slag bij Nieuwpoort 1600 Val van de Berlijnse muur E= Mc2 Relativiteitstheorie
24
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Procedureel Waarom was die slag ? Wat was eerder Berlijn of Nieuwpoort ?
25
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Procedureel Wat was eerder Berlijn of Nieuwpoort ?
26
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Procedureel Prins Maurits verslaat Spaans leger
27
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Procedureel Relativiteitstheorie
28
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Procedureel Metaforen Uitleg Nieuwe kennis hecht aan bestaande kennis Relativiteitstheorie
29
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Kenniscreatie Kenniscreatie ontstaat mede door de juiste kennis, in de juiste hoeveelheid, op het juiste tijdstip, op de juiste plek aanwezig te laten zijn, zodat het samenstellen en publiceren van onbetwiste, samenhangende, actuele informatie, die relevant is voor de praktijk en beleid, zo goed mogelijk kan gebeuren. kennis
30
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Leren is een proces Leren is niet het werpen van kennis
31
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoe is het georganiseerd in onze hersenen ?
32
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoe is het georganiseerd in onze hersenen ? Voorstelling / Imagine Hoe ziet het er uit ?
33
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Kennis opslag - Bibliotheek - Een rommelige zolderkamer - Computer - Een grote kast - of ……………
34
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoe is het georganiseerd in onze hersenen ? TEST
35
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoe is het georganiseerd in onze hersenen ? Een stuk fruit dat rijmt op keer
36
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoe is het georganiseerd in onze hersenen ? Een groot dier dat begint met een o
37
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoe is het georganiseerd in onze hersenen ? Dit dier blaft
38
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoe is het georganiseerd in onze hersenen ? De appel valt niet ver van de …..
39
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoe is het georganiseerd in onze hersenen ? 150.000 mogelijkheden
40
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media bal 30,48 berg fut stank trap foot blaar eten tenen hak zwikken masssage Daltons eelt
41
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoe is het georganiseerd in onze hersenen ? Associatief Netwerk
42
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoe is het georganiseerd in onze hersenen ? Associatief Netwerk Met attributen
43
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Hoe meer attributen een idee heeft hoe makkelijker we er nieuwe ideeën aan kunnen hangen.
44
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Leren met nieuwe media …..
45
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Leren met nieuwe media ….. Benut het associatieve netwerk van recipient
46
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Werk met associaties metaforen Vergelijkingen & relaties Prikkelende verrassingen
47
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media Leren is een proces
48
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.