Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJonas Moens Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Welkom! 20:00Introductie: uw kind op het JCU 20:30Naar JCU, daar koffie & thee 20:45Start keuzeworkshops Zaal 322: Het mentoraat op JCU en partnerscholen Zaal 385: Impressies typisch JCU onderwijs (biologie en wiskunde) Zaal 325: Vernieuwingen en doelstellingen van het JCU onderwijs Rond 21:30 Einde
2
Junior College Utrecht We zijn onderweg! Ouderavond jaarklas 2011 5 oktober 2009
3
JCU Jaarklas 2011
4
Doelen JCU Interessant en uitdagend programma voor VWO-leerlingen Laboratorium voor onderwijsvernieuwing - Evaluaties - Deelname conferentie 16 maart
5
Hoofdpunten programma: - Bereiken en overstijgen van de eindtermen van het VWO - Actualiteit van en samenhang binnen wetenschappelijk onderzoek - Het aanleren van een wetenschappelijke werkwijze en een onderzoekende houding.
6
Onderzoekende houding Kritisch Zelfstandig Creatief Gericht op samenwerking Hard werken
7
Opbouw JCU programma Tweejarig programma Kennismaking met het JCU Kennismaking met de UU Eigen initiatieven (differentiatie- uren, pre-thesis) JCU-thesis Interdisciplinaire modulen Eindexamentraining CE
8
Moleculen in Leven: bio & scheikunde Maart-april 2010 vijfde klas
9
Module ‘Aarde in beweging’ 6e klas Omvang van 40 studielast uren Theoriecolleges en opdrachten Vulkanisme, platentectoniek, aardbevingen Natuurkunde, scheikunde, wiskunde en fysische geografie
10
Differentiatie-uren Aanleiding: noodzaak om verschil te kunnen maken. Vanaf blok 2 elke dag het 3e uur de keuze aan leerlingen. Keuze wat betreft: - Schoolvak (sk of bio, na of wi) - Onderwerp - Type opdracht Er zijn drie typen opdrachten: Herhalende opdrachten Verdiepende opdrachten Verrijkende opdrachten Eigen initiatieven van leerlingen
12
5 5 5 = 550 Maak deze som kloppend door één streepje toe te voegen (en ≠ is niet het antwoord dat ik zoek…)
13
5 5 5 = 550 Maak deze som kloppend door één streepje toe te voegen (en ≠ is niet het antwoord dat ik zoek…)
14
5 5 5 = 550 Van rekenen… naar tekenen… naar rekenen
15
Onderzoekende houding Kritisch Zelfstandig Creatief Gericht op samenwerking Hard werken
16
Lisanne op weg omhoog Klimmen met zelfgekozen handicaps
17
Samenwerken en vertrouwen
18
Sociale activiteiten: - Kerstgala - Lounge lunches - Commissies
19
Studeren op het JCU is anders… -Sneller -Hogere inhoudelijke eisen -Medeleerlingen zijn ook goed Dit brengt risico’s met zich mee: -Te late aanpassing studeergedrag -Onzekerheid
20
Mentoraat Op JCU & op school Tutorial studievaardigheden Uitwisseling resultaten leerlingen: 4 x per jaar een cijferoverzicht
21
Uw betrokkenheid bij het JCU Uw kind is pionier; reis mee met uw kind. Bijwonen leerling presentaties: - Moleculaire biologie, 29 maart 2010 - Pre-thesis, 15 juni 2010 Via uw werk/bedrijf/instelling
22
Verder programma: 20:30Naar JCU, daar koffie & thee 20:45Start keuzeworkshops Zaal 322: Het mentoraat op JCU en partnerscholen Zaal 385: Impressies typisch JCU onderwijs (biologie en wiskunde) Zaal 325: Vernieuwingen en doelstellingen van het JCU onderwijs Rond 21:30 Einde
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.