Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdHerman Simons Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
WETENSCHAPPELIJK PROJECT Pal (Peer Assisted Learning) scoort op vele velden J. Vanderhaeghen
2
Context en doel: Studenten van het eerste jaar worden begeleid door studenten van het tweede jaar (cross-level tutoring). Stel een strategie op (Peer assisted Learning Strategies) op om studenten effectief te begeleiden voor fysica 1.
3
Opdrachten Ontwikkel een Pal-pakket voor eerstejaarsstudenten. Maak een werkplan om dit Pal-pakket aan te bieden. Plan en doe een nul-meting.
4
Opdrachten Plan en doe regelmatig metingen om de vorderingen van de studenten te evalueren. Voer een bevraging van de studenten uit op het einde.
5
Opdrachten Verzorg op de demonstratiedag een mondelinge presentatie van 30 minuten over het onderwerp de context en de resultaten. Ontwerp een poster en geschikt demomateriaal voor de demonstratiedag.
6
Projectgroepen SOS-fysica Full Marks
7
Logboek Begrippenlijst Probleemstelling Informatiemap Plan van Aanpak Resultaatformulier
8
Logboek Abstract Eindreflectie
9
Begrippenlijst Begrippenlijst Fysica 1 Begrippenlijst Pal
10
Probleemstelling Wat is de context waar de projectopdracht zich situeert? Wat is het belang van de projectopdracht? Wat is de hoofdopdracht? Wat zijn de deelopdrachten?
11
Informatiemap Zoekstrategie Literatuurlijst
12
Zoekstrategie De studenten krijgen een syllabus wetenschappelijke informatie verwerven en verwerken Tevens krijgen ze aantal richtlijnen
13
Plan van aanpak Doelstelling van het experiment Motivatie voor de aanpak Werkwijze
14
Resultaatformulier Samenvatting van het experiment Resultaten (met verwerking) Evaluatie over de resultaten Besluit
15
Abstract voor demodag
16
Poster voor demodag
18
Peer Assisted Learning scoort op vele velden SOS FYSICA
19
Projectcoach: dhr. Vanderhaeghen Projectcoördinator: Lisa Vandromme Groepsleden: Nele Vandaele Ellen Schramme Bart Van Dorpe Dries Verstraete Jens Mestdagh
20
Overzicht Inleiding Werkwijze Resultaten Besluit
21
Inleiding
22
Master in de industriële wetenschappen Doel van ons project
23
Inleiding Wat is PAL? ‘People from similar social groupings who are not professional teachers helping each other to learn, and learning themselves by teaching.’ Topping 1996
24
Inleiding Bales Learning pyramid
25
Werkwijze Master in de industriële wetenschappen
26
Werkwijze Vragenuurtje 1. Face-to-face tutoring
27
Werkwijze Forum E-mailadres 2. Online tutoring
28
Werkwijze Wekelijkse oefeningen Langsgaan in de klas E-mails 3. Stimuleren
29
Werkwijze Enquête 4. Dynamisch
30
Werkwijze Nultest Proefexamen Eindevaluatie 5. Evolutie studenten Master in de industriële wetenschappen
31
Werkwijze Studietips 6. Vakoverschrijdend
32
Resultaten
33
Vragenuurtje 1. Face-to-face tutoring
34
Resultaten Forum http://sosfysica.proboards.com/ E-mailadres sosfysica@gmail.com 2. Online tutoring
35
Resultaten Nultest Toets na herfstvakantie Eindevaluatie 3. Evolutie studenten
36
Resultaten Nultest
37
Resultaten Proefexamen
38
Resultaten Eindevaluatie
39
Besluiten
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.