Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Faculteit Sociale Wetenschappen
Bachelor in de Communicatiewetenschappen
2
Overzicht Programma 2de Bachelor Programma 3de Bachelor
Programma Master
3
2de Bachelor Communicatiewetenschappen
Alle communicatiewetenschappers volgen dezelfde vakken De vakken maken nu deel uit van communicatiewetenschappelijk vakgebied
4
2de Bachelor Communicatiewetenschappen: VAKKEN
Medialandschap Populaire cultuur: industrie ICT: technologie en toepassingen Mediasociologie Analyse van mediateksten Mediarecht Persuasieve communicatie Methoden en technieken van communicatieonderzoek Online zoekstrategieën Academisch Engels Academisch Frans
5
3de Bachelor Communicatiewetenschappen
Vier gemeenschappelijke vakken Keuze uit één van de drie specialisatierichtingen: MEDIACULTUUR: 2 opties: Media en multiculturaliteit Filmtheorie en -analyse COMMUNICATIEMANAGEMENT: Reclame en persuasieve communicatie MEDIA-EFFECTEN: Gebruik en effecten van de media Aantal specifieke vakken v/d keuzerichting
6
3de Bachelor Communicatiewetenschappen
Programma aanvullen met keuzevakken uit communicatiewetenschappen of politieke & sociale wetenschappen of andere faculteiten Mogelijkheid tot stage en extra taalvakken Hoor- en werkcollege videoproductie Stage communicatiewetenschappen
7
MASTERopleidingen na bachelor in de communicatiewetenschappen
4 MAJORS of specialisatierichtingen: 1. MEDIACULTUUR 2. ICT-MANAGEMENT 3. COMMUNICATIEMANAGEMENT 4. MEDIA-EFFECTEN
8
Vorm- en inhoudskenmerken van diverse media bestuderen
1. MEDIACULTUUR Studie van film, televisie, computergames als complexe sociaal-culturele fenomenen Vorm- en inhoudskenmerken van diverse media bestuderen - Hoe gaan bepaalde publieksgroepen met media om en welke invloed hebben media op hen
9
- Verband leggen tussen media en technologie
2. ICT-MANAGEMENT - Verband leggen tussen media en technologie - Aandacht voor technologische, praktijkgerichte taken (website bouwen, videoproductie, human-computer interaction) - Bestuderen van de ‘cybercultuur’, ook de juridische aspecten
10
3. COMMUNICATIEMANAGEMENT
- Bestuderen van de effecten van reclame - Zicht krijgen op hoe bedrijven, non-profit organisaties en overheden communiceren met de verschillende doelgroepen - Studie van verschillende marketingstrategieën en strategieën voor efficiënte communicatie
11
4. MEDIA-EFFECTEN - Kijken naar de relatie tussen mediagebruik en percepties, opvattingen en gedrag van mensen - Vooral aandacht voor verband tussen gebruik van massamedia enerzijds en geweld, gezondheid, school en familie en digitale kloof anderzijds
12
MASTERopleidingen na bachelor in de communicatiewetenschappen
Meesterproef Keuzevakken
13
MASTERopleidingen na bachelor in de communicatiewetenschappen
Master in de bedrijfscommunicatie: Veel aandacht voor talen en taalgebruik Inzicht in structuur van organisaties en effectief communiceren (bedrijfscommunicatie)
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.