ontvanger ==> reactie ==> mediakeuze "feedback" : marktonderzoek, klacht, bezwaar,"> ontvanger ==> reactie ==> mediakeuze "feedback" : marktonderzoek, klacht, bezwaar,">
Download de presentatie
1
Geïntegreerde Communicatie
Op basis gelijknamig boek Marita Vos & Henny Schoemaker
2
Basismodel Communicatie
Zender ==> boodschap ==> mediakeuze "reclame" ==> ontvanger ==> reactie ==> mediakeuze "feedback" : marktonderzoek, klacht, bezwaar,
3
Communicatie: de stiel
Talenkennis & algemene ontwikkeling Taal, cultuur, normen, vooroordelen Bestaande kennis & ervaring, levende ideeën & gevoelens Mediakennis Kennis Technische eigenheden en mogelijkheden Klantenkennis ==> perceptie =\= observatie Bestaande kennis & ervaring, levende ideeën en mogelijkheden
4
Concept Geïntegreerde Communicatie
Perceptie klant Basis = som van wat klant ervaart als "communicatie van" + " communicatie over" Evolutie: "communicatie" uit meerdere monden Zichtbaarheid buiten directe doelgroep verhoogt "directe kanalen": meerdere monden Communicatiemateriaal duurder naarmate "formeler" ==> nood integratie Controle van perceptie EN kosten
5
Communicatie voor een bedrijf
"Dagelijkse" Communicatie van management naar medewerkers Communicatie van bedrijf "naar buiten" Bewust gestuurd door communicatieverantwoordelijk Bewust gestuurd maar niet door communicatieverantwoordelijk "gewoon" niet over nagedacht Communicatie uit interactie tussen bedrijf en publieken
7
Opdracht: maak merk "uw naam" op wiki
Vehikel: wiki professionele portfolio Rapport: wat, hoe gedaan met welk effect Rapport in wiki
8
Gebruikte theorie: brand management
9
Overzicht te verklaren termen
Brand. - brand strategy - brand equity - brand orientation - brand management - brand recognition
10
Identiteit vs persoonlijkheid
Identity = personality? Identity = wat het is, "techn. Fiche" / plannen Zelf gemaakt pers = wat het uitstraalt/gedrag / uitvoeren Resultaat in oog van anderen Veronderstellingen, vooroordelen, cultuur, .... Zelfbeeld observator - logica gehanteerd dr observator 1e indruk: visueel, stem - fysieke attr, geur, associaties, accent/taal
11
Imago vs reputatie Imago = beeld - wij zien/ voelen als resultaat van creatie ( bewust gedaan) - stabiel Reputatie: men zegt - een mening gedragen door een marktsegment - " pre- persoonlijkheid- indruk" gemaakt door iemand anders dan merkvertegenwoordiger - persoonlijkheidnuanceerder - kan verkeren/ fragiel indien goed Testimonials = betalen voor reputatie
12
Awareness vs promise Awareness = bewust zijn van ==> feit
ToM, aided = geholpen, strategic? Merk-belofte/ situering-combinatie indien nut Strategic: onderdeel van stappenplan naar.. Promise = belofte ==>gemaakt / "gedaan" Perceptie van zekerheid op krijgen Die perceptie = functie reputatie Niet waar maken = reputatieschade
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.