Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJuliana Geerts Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Master Leren en Innoveren Bartel Standaar, Freddy Veltman 20 maart 2012 Uitdagend ontwerpen Het waarom van de aanpak
2
Wat wilden wij? Mogelijkheden bieden voor meer Maatwerk Tempodifferentiatie Zelfregie Vraagsturing
3
Wat wilden wij? Binnen een context van constructivistisch en connectivistisch leren de mogelijkheid bieden om verantwoordelijkheid te nemen voor het eigen leerproces samenwerkend leren, -produceren en leren in en van (virtuele) netwerken te bevorderen feedbackfuncties te versterken
4
http://www.youtube.com/watch?v=1MrnZXpzB7o
5
Begrippenkader VAL Virtuele leerinteractie (dashbord, rapport leerontwikkeling) Virtuele leerproductie 1.Leeropdracht 2.Leeradvies 3.Leeruitdaging Best practising Editorial review LA2 Virtuele leerinteractie (webblog) Virtuele leerproductie 1.Gedeelde regie 2.Zelfstandige regie Nomineren Productbespreking
6
De empirie Als studenten leren volgens de “zuivere” toepassing van VAL hoe verdelen zij hun studietijd en wat zijn hiervan de studieresultaten? % Tijdsbesteding per onderdeel % Leerresultaat per onderdeel (Virtuele) Leerproductie Informatie selecteren Leerproduct schrijven / verbeteren 31% 28% Bijeenkomsten op school 14% 16% Zelfstudie Informatie verzamelen Artikelen /boeken lezen In groepjes op school 7 % 9% Individueel thuis 24% 25% Virtuele leerinteractie Verbetersuggesties geven / waarderen Argumenten uitbrengen Best practising Andere portfolio`s bekijken 14% 22% Baeten, J.M. (2009) Virtual Action Learning. Breda: Citowoz p. 85
7
De empirie Van welke virtuele leeractiviteiten leren studenten het meest? Best practising 33% Kijken (spieken) in portfolio`s van medestudenten 27% Geven en ontvangen van feedback 23% Baeten, J.M. (2009) Virtual Action Learning. Breda: Citowoz p. 85
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.