Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdErika Gerritsen Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
3
EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?
4
WAT IS PRECIES HET DOEL?
7
MAAK EEN ROADMAP
8
ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?
9
ROADMAP? Ja! Waar wil het bedrijf naar toe (dan)? Integreer de plannen in de aanwezige marketing- en communicatiestrategie van de organisatie. Probeer Off en ONLINE op een pagina te krijgen (of een pad) Kwantificeer de doelen Hou het visueel Maak schetsen Betrek alle mogelijke afdelingen erbij.
14
Kijk naar de gedragingen van je doelgroep. Het startpunt om te kijken naar welke kanalen ingezet moeten worden…
15
Ken je je doelgroep?
16
WAAR ZITTEN ZE DAN?
18
GEBRUIK DE JUISTE MIDDELEN
19
MARKETING COMMUNICATIE INSTRUMENTEN
20
RECLAME
21
ONLINE MARKETINGCOMMUNICATIE
24
SPONSORING
25
WINKEL COMMUNICATIE
27
PERSOONLIJKE VERKOOP
28
EVENTS
33
We onderscheiden: Visuele media Auditieve media Audiovisuele media © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 33
34
Ga naar : http://www.mediaonderzoek.nl/ NOM http://www.nommedia.nl/ http://www.nommedia.nl/upload/documenten/nom-website- gemiddeld-bereik-npm-2011-ii-2012-i.pdf http://www.nommedia.nl/upload/documenten/nom-website- gemiddeld-bereik-npm-2011-ii-2012-i.pdf
35
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 35
36
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 36
37
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 37
38
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 38
39
TIJDSCHRIFT VAN HET JAAR
41
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 41
42
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 42
44
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 44
47
Voorbeeld van HEINEKEN © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 47
48
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 48
49
1.Oplage 2.Bereik 3.Dekking 4.Kosten per duizend 5.Communicatievermogen 6.Contractfrequentie 7.Budget © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 49
50
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 50
51
Gemiddeld bereik Cumulatief bereik Actueel bereik Brutobereik Nettobereik © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 51
52
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 52
53
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 53
54
Hangt af van aantal factoren: Technische eigenschappen Context van het medium Confrontatiesituatie Internal pacing External pacing © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 54
55
De frequentie kan als volgt worden ingedeeld: Constant aanwezig Pieken Concentraties © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 55
56
Pretest Posttest Nulmeting © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 56
57
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 57
58
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 58
59
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 59 Start vóór het eerste gesprek.
60
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 60 Weet wat de opdrachtgever wil.
61
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 61 Is het probleem wel met communicatie op te lossen?
62
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 62
63
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 63 Verras met creatieve oplossingen.
64
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 64 Verleid je klant en verkoop je advies.
65
© 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 65 Geef duidelijk de vervolgstappen aan.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.