Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
RPL-PPL Touring Motor Gliders
WET en REGELGEVING RPL-PPL Touring Motor Gliders Pieter van der Meer
2
WET en REGELGEVING Bewijzen van bevoegdheid (Licenses)
Bevoegdverklaringen (Rating) Autorisaties (Authorisation) Vlieguren EASA
3
Bewijzen van bevoegdheid
RPL(A)-TMG PPL(A)-TMG Nationale regelgeving Nationaal plus….? TMG-MLA-SEP JAR-FCL regelgeving Internationaal TMG-SEP ++
4
RPL(A)-TMG 16 jaar Theorie als PPL(A) RT is geen examen vak
30 vlieguren praktijkopleiding waarvan minimaal 20 uur dbo en 5 uur solo Overlandvlucht met twee tussen landingen of.. 100 km driehoek + 3x start en landing op ander veld JAR-FCL Class II Medical Praktijk examen volgens FTS
5
PPL(A)-TMG 17 jaar Theorie PPL(A) RT 45 vlieguren praktijkopleiding
Overlandvlucht (3 uur ,150NM, 2xstop) JAR-FCL Class II Medical Praktijk examen volgens FTS
6
RPL(A) is telkens maximaal twee jaar geldig
Verlengen RPL(A) RPL(A) is telkens maximaal twee jaar geldig Indien meer dan 11 uur : Trainingsvlucht van 1 uur met een RFI en afgetekend door RFE Anders: profcheck met een RFE In beide gevallen rapporteert de RFE aan IVW-DL en tekent hij het document af
7
Bevoegdverklaringen Radio telefonie RT Instructeur RPL(A) RFI
8
Toelatingseisen voor een RFI(A) opleiding
Houder van geldig RPL(A) met RT Theoretische kennis op CPL(A) niveau getoetst door middel van toelatingsexamen Prof check binnen 6 maanden voorafgaand 150 uur gezagvoerder op TMG waarvan ten minste 5 uur binnen 6 maanden en 20 uur overland. Minimaal 4 luchtvaart terreinen geland en opgestegen.
9
Eisen voor afgifte instructeurs bevoegdheid
RFI Eisen voor afgifte instructeurs bevoegdheid Theorie: Volledig afgeronde theorie opleiding bij een geregistreerde opleidingsinstelling voor RFI(A) duur c.a. 90 lesuur. Praktijk: Ten minste 15 uur vlieginstructie met mentor instructeur Praktijkexamen: Theorie les, voor en na bespreking en vluchtinstructie
10
Verlenging RFI(A) TMG Normaal Binnen 3 jaar voorafgaande aan de verlenging ten minste 75 uur instructie waarvan ten minste 25 uur in de 12 maanden voor de afloop van de bevoegdverklaring. Deelname aan een opfriscursus voor RFI(A) in de twaalf maanden voor afloop van de geldigheidsduur van de bevoegdverklaring Geslaagd zijn voor een proeve van bekwaamheid, afgenomen door een RFIE in de 12 maanden voorafgaande aan de vervaldatum van de bevoegdheid
11
Autorisaties (Authorizations)
RFE RFIE SENIOR EXAMINATOR Een autorisatie is geen behaalde bevoegdheid maar een benoeming door de minister. De duur van een autorisatie is maximaal 3 jaar.
12
Autorisaties RFE: Ten minste 500 vlieguren op vliegtuigen
Waaronder ten minste 100 vlieguren vliegonderricht EAAT Aanvraag indienen bij IVW-DL. Deze kan op basis van behoefte een de kandidaat in aanmerking laten komen voor een EAAT
13
Autorisaties RFIE: Ten minste 500 vlieguren op vliegtuigen
Waaronder ten minste 50 vlieguren vliegonderricht voor RFI(A) EAAT Aanvraag indienen bij IVW-DL. Deze kan op basis van behoefte een de kandidaat in aanmerking laten komen voor een EAAT
14
Autorisaties SENIOR EXAMINATOR: Ten minste 1000 uur als RFI(A) TMG
Laatste 5 jaar ten minste 3 jaar als examinator Beoordeling staat van dienst door IVW-DL EAAT Aanvraag indienen bij IVW-DL. Deze kan op basis van behoefte een de kandidaat in aanmerking laten komen voor een EAAT
15
Het loggen van vlieguren als PIC
Optreden als eerste bestuurder Optreden als instructeur Optreden als examinator De definitie van vliegtijd: Tijdverloop tussen het moment dat het luchtvaartuig zich op eigen of externe kracht in beweging zet om op te stijgen tot het moment dat het weer tot stilstand komt na die vlucht.
16
European Aviation Safety Agency
EASA FCL in 2007
17
EGU Uitgangspunten voor GPL
Officieel brevet dat deel uitmaakt van het EASA systeem Geen onnodige regelingen ICAO is OK GPL voor heel Europa! Mogelijkheid van ratings (start,TMG,VO) Ten minste administratief zelfbeheer op basis van delegatie Betaalbaar voor recreatief vlieger
18
EASA Glider Pilot License
Essential Requirements conform ICAO Annex1 met uitzondering van het ICAO Medical Part! EUROPA WERELD Light Medical SMA van vroeger ICAO Medical JAR-FCL Class II Ratings TMG-VO-LSZ-RT
19
TMG EASA PPL(A) Dit kan zo van JAR-FCL worden over genomen
EASA GLP met TMG rating Zou op het huidige Duitse model kunnen gaan lijken.
20
Wie doet wat….. IVW-DL KNVvL Essential requirements EASA
Implementing rules KNVvL
21
THE END
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.