De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Nynke Hepkema Marketing Webinar

Verwante presentaties


Presentatie over: "Nynke Hepkema Marketing Webinar"— Transcript van de presentatie:

1 Nynke Hepkema Email Marketing Webinar http://eduvision.info/ehttp://eduvision.info/emailmarketing

2 eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Programma Emailmarketing vs SPAM Voordelen emailmarketing Basisopzet nieuwsbrief Schrijftips Meten = weten Wet- en regelgeving Case

3 eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Emailmarketing vs SPAM Emailmarketing = Alle uitgaande e-mail met als doel het verbeteren van de relatie met huidige of oude klanten en om klantloyaliteit en herhaal aankopen te vergroten. Spam = Ongevraagde commerciële e-mail die massaal wordt verzonden naar zeer grote groepen en als ongewenst wordt ervaren

4 eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Overzicht dagelijkse emails

5 eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Voordelen e-mail marketing Goedkoop Snel inzetbaar Meetbaar Effectief Persoonlijk en targetting Interactief Eindeloze testmogelijkheden

6 eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Basisopzet nieuwsbrief ONDERWERPREGEL Stijl & herkenning (vb wehkamp) Gebruik inhoudsopgave? (vb rituals) Foto’s, video’s tekst en links Call to action knoppen Afmeldlink Social media Hyperlinks (verwijzingen) (niet “klik hier”)

7 eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Onderwerpregel Bepaalt voor groot deel het succes! Toverwoord = verwachting

8 eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Beste versus slechtste

9 eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Tips voor onderwerpregel Omschrijf duidelijk het onderwerp Sluit aan bij verwachtingen Onderwerp moet prikkelen Stel een vraag Maak de regel niet te lang Vermijd spamgevoelige woorden & tekens

10 eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Tips bij opzet nieuwsbrief Maak zoveel mogelijk aanklikbaar Spoor mensen concreet aan tot actie Belangrijkste inhoud boven de vouw Zorg voor herkenning, in lijn met huisstijl Combineer tekstjes met foto’s of video’s Maak de nieuwsbrief niet té lang

11 eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Schrijftips Aansprekende kopjes Persoonlijk Postitief en actief schrijven Witregels en bullets Kracht van het weglaten

12 eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords www.ranks.nl Meten = weten Bounce ratio  Bereik Open ratio  Bereik CTR  Gedrag en reacties Split testen  Testgroepen effecten Analytics  Aankopen

13 eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Voorbeeld rapportage

14 eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Statistieken nieuwsbrief 77% afgeleverd 26% opent 7% klikt John Stamos (Responsys), noemt cijfers obv eigen onderzoek:Responsys Van de 100.000 nieuwsbrieven die verstuurd worden Komen er 76.600 aan (76,6%) Worden er 20.222 geopend (26,4%) Wordt er 1.375 x geklikt (6,8%) Dit resulteert in 435 bezoekers (4,0%), waarvan er 87 aankopen doen (2,1%). 68% leest 32% verwijdert 10% bewaart ‘m11% leest ‘m grondig 57% scant ‘m 22% leest ‘m nooit

15 eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Openingscijfers nieuwsbrief Wat zijn goede cijfers voor uw nieuwsbrief? Openingspercentage van 30%? Grote verschillen aangetoond Afhankelijk van kwaliteit en relatie/engagement met klantenbestand.

16 eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Click Through Rate (CTR) Best scorende links Landingspagina

17 eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Split testen A | B testen voor optimalisatie Titel of inhoud (plaatjes/tekstblokken) Openingspercentage en/of klikpercentage 10% - 10% - 80% of 50% - 50% Varieer altijd 1 ding per keer

18 eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Wet- en regelgeving Klant (na aankoop product of dienst): – tot 2 jaar mag je mailen (levensduur product) –mits vooraf aangegeven aan klant –mits gerelateerde producten Niet klant: –alleen bij uitdrukkelijke toestemming (opt in)

19 eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Toestemming (opt in) Mogelijke vormen van opt in –Dubbele opt in –Confirmed opt in –Opt in –Opt out

20 eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Deliverability Voorkom SPAM-rapportage door: Geen fouten in HTML broncode Verwijder foutieve emailadressen Zorg voor duidelijke uitschrijflink Afzender instellingen controleren

21 eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Tot slot Denk klantgericht. Bouw een relatie op zodat je ontvanger je emails niet gaat zien als spam.

22 eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Vragen? Later vragen? Bel of mail ons! twitter.com/eduvision facebook.com/eduvision LinkedIn: nynkehepkema.nlnynkehepkema.nl +31 (0)55 576 80 44+32 (0)3 747 03 10 info@eduvision.nlinfo@eduvision.be info@eduvision.nlinfo@eduvision.be

23 eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Case Bespreken 3 nieuwsbrieven Wat vindt u goed? Wat vindt u minder goed?

24 eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Voorbeeld Adobe

25 eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Voorbeeld Zalando

26 eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Voorbeeld Rituals


Download ppt "Nynke Hepkema Marketing Webinar"

Verwante presentaties


Ads door Google