Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdRenske Eilander Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
5 juni 2007 Marktonderzoek Powder Navigator In opdracht van:
2
5 juni 2007 De Powder Navigator
3
5 juni 2007 Voornaamste Voordelen Powder Navigator Optimale poederkeuzeOptimale poederkeuze Onafhankelijke testresultatenOnafhankelijke testresultaten Verhoging van het kennisniveauVerhoging van het kennisniveau Inzicht in ProcesvoeringInzicht in Procesvoering
4
5 juni 2007 Methode van gegevensverzameling Aanleiding: Marktonderzoek nodig om interesse te peilen voor de Powder NavigatorAanleiding: Marktonderzoek nodig om interesse te peilen voor de Powder Navigator Methode van gegevensverzameling: enquêteMethode van gegevensverzameling: enquête Enquete breed uitgezet met Responspercentage van 10,9%Enquete breed uitgezet met Responspercentage van 10,9%
5
5 juni 2007 Hoe wordt op dit moment de poeder voor een product bij u gekozen ? klant looncoater/ directieinkoper Andere manier 89,47%73,68%26,31%0%
6
5 juni 2007 Op welke manier probeert u een poeder optimaal te laten aansluiten op de aspecten: Installatie, coater en wensen van een klant?
7
5 juni 2007 Door welk(e) aspect(en) krijgt u afkeur? MensenInstallatiePoederAnders 100%15,78%47,36%10.52%
8
5 juni 2007 Kunt u in procenten aangeven hoeveel gespoten producten worden afgekeurd?
9
5 juni 2007 Denkt u uw afkeurpercentage te kunnen beinvloeden door middel van de Powder Navigator?
10
5 juni 2007 Hoe wilt u gezien worden door uw klanten op het gebied van prijs en kwaliteit?
11
5 juni 2007 Hoe denkt u dat uw klanten u zien op het gebied van prijs en kwaliteit?
12
5 juni 2007 Vindt u dat er op dit moment voldoende en betrouwbare informatie over de kwaliteit van de aangeleverde poeders wordt vrijgegeven door de poederleveranciers?
13
5 juni 2007 Welke informatie mist/is onbetrouwbaar van Poederleveranciers? Enkele citaten: “Info over de kwaliteit van de poeders zelf, dus niet de eindkwaliteit”“Info over de kwaliteit van de poeders zelf, dus niet de eindkwaliteit” “Dekking en laagdikte”“Dekking en laagdikte” “Info wordt pas volledig na het stellen van gerichte vragen”“Info wordt pas volledig na het stellen van gerichte vragen” “Verwerkbaarheid en visuele eigenschappen”“Verwerkbaarheid en visuele eigenschappen”
14
5 juni 2007 Heeft u voor een optimale procesvoering behoefte aan informatie over eigenschappen van poeders om uiteindelijk zo veel mogelijk aan te sluiten op de wensen van de klant?
15
5 juni 2007 Bent u van mening dat door gebruik van de Powder Navigator het kennisniveau binnen uw bedrijf zal toenemen?
16
5 juni 2007 Bent u van mening dat de kwaliteit van de poeders toe zal nemen door gebruik van de Powder Navigator?
17
5 juni 2007 Bent u van mening dat de kwaliteit van de poeders toe zal nemen door gebruik van de Powder Navigator?(2) Enkele citaten: - “Ja, er wordt nu teveel gerommeld om een lage prijs in de markt te kunnen zetten” in de markt te kunnen zetten” - “Ja, want controle van leveranciers” - “Ja, iedereen gaat delen in de kennis over de praktische verwerkbaarheid van de poeders” praktische verwerkbaarheid van de poeders” - “Ja, want eerlijk vergeleken” - “Nee, ga ervan uit dat leveranciers zelf de kwaliteit willen verbeteren” - “Nee, ik denk dat fabrikanten hun eigen koers varen”
18
5 juni 2007 Vindt u de adviesprijs van 300 euro per jaar voor de Powder Navigator aanvaardbaar? Enkele Citaten: - “Nee, want is mede afhankelijk van mogelijke besparingen” - “Nee, onderscheid tussen leden en niet leden van de Visem en de VOM bij de prijs ” - “Nee, want ik zal hem waarschijnlijk niet gebruiken”
19
5 juni 2007 Heeft u naar aanleiding van deze enquête interesse in meer informatie en/of contact over de Powder Navigator?
20
5 juni 2007 Conclusies 1 Poeders vooral door klant gekozen(89,47%) Poeders vooral door klant gekozen(89,47%) PN Richten op klant? PN Richten op klant? 100% zegt: afkeur door mensen 52% zegt: afkeur onbeïnvloedbaar door PN PN leidt werknemers op!100% zegt: afkeur door mensen 52% zegt: afkeur onbeïnvloedbaar door PN PN leidt werknemers op! 78,90% heeft afkeur < 3% 47,40% denkt afkeur met PN te verlagen78,90% heeft afkeur < 3% 47,40% denkt afkeur met PN te verlagen 63,20% denkt dat het kennisniveau wordt verhoogd door PN63,20% denkt dat het kennisniveau wordt verhoogd door PN 61,50% denkt dat de kwaliteit van de poeders verbetert door PN61,50% denkt dat de kwaliteit van de poeders verbetert door PN
21
5 juni 2007 Conclusies 2 Veel ondervraagden zien PN alleen als poederkeuzeinstrument, ook andere aspecten als kennisniveau, informatie over poeders en inzicht in procesvoering worden door PN positief beïnvloedt Veel ondervraagden zien PN alleen als poederkeuzeinstrument, ook andere aspecten als kennisniveau, informatie over poeders en inzicht in procesvoering worden door PN positief beïnvloedt
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.