Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdBram Janssens Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
INTERNET het communicatie-instrument voorbij E-mailmarketing
2
Een relatie aangaan met je doelgroep Brand experience bieden Kennis opbouwen over je doelgroep
3
E-mailmarketing Bron: Marketingfacts.nl
4
FEITEN & CIJFERS 90 % BE geabonneerd op 1 nieuwsbrief 75 % BE geabonneerd op 3 - 4 nieuwsbrieven Bron: Marketingfacts.nl
5
FEITEN & CIJFERS 67,7 % BE: relevant voor hobby’s 56 % BE: aanbieding of besparing 49,5 % BE: ‘reclamefolder’ Bron: Marketingfacts.nl
6
FEITEN & CIJFERS CTR promotionele e-mail 2 – 12 % CTR gesegmenteerde & gepersonaliseerde e- mail 10 – 20 % CTR behaviour targeted e-mail 15 – 50 % Bron: E-maillabs.com
7
SUCCESFACTOREN relevantie vertrouweninteractie
8
BEDREIGING
9
SPAM Europese Richtlijn betreffende privacy & elektronische communicatie Nederlandse Telecommunicatiewet OPTA (Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit) is toezichthouder
10
SPAM Single opt-in Confirmed opt-in Double opt-in
11
CONFIRMED OPT-IN
12
DOUBLE OPT-IN
13
OPT-OUT
14
HOE DOEN TIJDSCHRIFTEN DAT DAN?
15
Bron: CBS.nl 2 top stories what’s in it for me? beeld ondersteunt top story enkele secundaire headlines
16
HOE DOEN TIJDSCHRIFTEN DAT DAN? Bron: CBS.nl top story what’s in it for me? beeld ondersteunt top story
17
Bron: Luon
18
ELEMENTEN From: Subjectline Kop Gepersonaliseerde aanhef Scanbare tekst Streamer, snippets Hyperlinks
19
ELEMENTEN Call for action Doorzendoptie (send-a-friend) Uitschrijfmogelijkheid Link naar profielpagina Privacy statement Contactlink Als je dit niet kunt lezen…
20
EN NIET TE VERGETEN Promotie voor de nieuwsbrief Aanmeldpagina Bedankpagina Eventueel: profielpagina Landingspagina’s
21
WHAT’S IN IT FOR ME? Bron: sony.nl
22
DE ‘VOUW’
23
PERSONALISATIE Gepersonaliseerde aanhef Gepersonaliseerde content (eigen keuze) Gepersonaliseerde content (behavioural t.) (User generated content)
24
PERSONALISATIE Bron: sony.nl
25
MEETBAAR RESULTAAT Afgeleverde berichten / bounces Open ratio Doorklikratio Conversieratio Doorgestuurde berichten
26
E-MAILCAMPAGNE Ontwikkel scenario’s Ga uit van gradual disclosure
27
CAMPAGNEFLOW Bron: Frankwatching.com
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.