De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Achterbancommunicatie2.0

Verwante presentaties


Presentatie over: "Achterbancommunicatie2.0"— Transcript van de presentatie:

1 Achterbancommunicatie2.0
Gilbert Lelyveld van Cingelshouck Afstudeerpresentatie Duur: 15 minuten

2 Maarten Lens-FitzGerald
Gilbert Lelyveld van Cingelshouck Klaverblad Zeeland

3 MAARTENS JOURNEY = Zorg2.0
MAARTENSJOURNEY.COM - blogt en twittert over zijn behandeling; - lotgenotencontact; - contact met Amerikaanse arts; - samenwerking. MAARTENS JOURNEY = Zorg2.0 Gilbert Lelyveld van Cingelshouck Klaverblad Zeeland

4 Inhoud presentatie - Inleiding - Wat is Web2.0? - Voorbeelden van Web Communities - Achterbancommunicatie - Klaverblad Community? - Slot Gilbert Lelyveld van Cingelshouck Klaverblad Zeeland Afstudeerpresentatie Gilbert Lelyveld van Cingelshouck

5 Web2.0 Gilbert Lelyveld van Cingelshouck 18-06-2009 Klaverblad Zeeland
Participatie Collectieve intelligentie Interactie Netwerken User Generated Content Conversatie Gilbert Lelyveld van Cingelshouck Klaverblad Zeeland

6 Voorbeelden Gilbert Lelyveld van Cingelshouck Klaverblad Zeeland

7 Communities Bron: www.wikipedia.nl
Community Virtuele gemeenschap Sociale interactie Delen Samenwerken Bron: Gilbert Lelyveld van Cingelshouck Klaverblad Zeeland

8 Soorten communities Social Thema’s Entertainment Proffesional Expert Intern Onderwijs Commercial B2B B2C . Bron: Onderzoek naar online communities, Gilbert Lelyveld van Cingelshouck Klaverblad Zeeland

9 COMMUNITY Communities
Gilbert Lelyveld van Cingelshouck Klaverblad Zeeland

10 Achterban Een community biedt de achterban de mogelijkheid om: - de dialoog aan te gaan; - meer contact met lotgenoten; - kennis en ervaringen uit te wisselen; - meer te participeren in de belangenbehartiging; - grote hoeveelheid aan informatie op één plek te vinden; - zelf te beslissen waar, wanneer en welke informatie zij gebruikt. Gehele achterban of segmenteren? - 55% wil meer informatie via de ; - 35% wil meer via het internet werken; - 57% wil een structurele vorm van informatie-aanbod. Gilbert Lelyveld van Cingelshouck Klaverblad Zeeland

11 Klaverblad Zeeland Een community biedt Klaverblad Zeeland de mogelijkheid om: - interactie/dialoog aan te gaan met verschillende doelgroepen; - bestaande activiteiten online in te zetten op één plek; - op regionaal en nationaal niveau samen te werken; - verschillende doelstellingen te realiseren; - transparant te communiceren.

12 Nieuw wondermiddel? Nee! Een community is een virtuele gemeenschap! De traditionele middelen zijn nog steeds van zeer groot belang. Gilbert Lelyveld van Cingelshouck Klaverblad Zeeland

13 Mogelijke blokkades past een community bij Klaverblad Zeeland? - is het te realiseren met onze huidige kapitaal? - wat betekent een community voor ons bestaansrecht? - vervangt een community huidige communicatiemiddelen? - wie heeft de controle? - is succes gegarandeerd? - hoe stimuleer je het gebruik? Gilbert Lelyveld van Cingelshouck Klaverblad Zeeland

14 Conclusie Blijf de ontwikkelingen in de gaten houden en durf de sprong in het diepe te nemen! Gilbert Lelyveld van Cingelshouck Klaverblad Zeeland

15 Slot Hartelijk dank voor uw aandacht! Zijn er nog vragen?
Gilbert Lelyveld van Cingelshouck Klaverblad Zeeland


Download ppt "Achterbancommunicatie2.0"

Verwante presentaties


Ads door Google