Download de presentatie
GepubliceerdBernard Kuipers Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
Cirkel Van Succes Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
2
Cirkel Van Succes Het creëren van een succesvolle praktijk
lezing om 14.00 Cirkel Van Succes Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
3
Mij voorstellen
4
Succesvol Wat is dat? Voor wie?
5
Succesvol Succes voor jou
6
Succesvol Succes voor jou Succes voor je cliënt
7
Succesvol voor jouw portemonnee
Succes voor jou Succes voor je cliënt Succesvol voor jouw portemonnee
8
Weten wat je wilt
9
Weten wat je wilt Noodzakelijkheid
10
Weten wat je wilt Noodzakelijkheid Focus
11
Een goed verhaal
12
Een goed verhaal = een goede boodschap
15
Mijn boodschap Wat wil JIJ zeggen?
16
Een communicatiestrategie
Hoe bereik ik mijn klant? 3. Doelstelling 2. Doelgroep 4. Boodschap 1. Doel 5. Strategie Een communicatiestrategie Randvoorwaarden 6. Tactiek 9. Evaluatie 7. Planning 8. Budget
17
De korte, bondige boodschap die de kern van een presentatie bevat
De Gouden Zin De korte, bondige boodschap die de kern van een presentatie bevat
18
Weten waarom een goede boodschap meer succes betekent en
Doel: Weten waarom een goede boodschap meer succes betekent en hoe je een goede boodschap kunt maken
19
van een duidelijke boodschap
Het voordeel van een duidelijke boodschap Herkenbaarheid = meer klanten
20
Herkent je doelgroep zich in jouw boodschap?
21
Houd rekening met de klant:
Klantgericht Houd rekening met de klant: activiteiten interesses denkbeelden klachten en problemen verwachtingen
23
Vertaal je product KENMERKEN in VOORDELEN voor je klant Klantgericht
Tip Vertaal je product KENMERKEN in VOORDELEN voor je klant
24
Uit een folder over massage
Als massagetherapeute is het mijn taak om mensen te helpen hun balans en ontspanning beter te vinden
25
Door een massage komt u helemaal tot uzelf, in een rust en ontspanning
Uit een folder over massage Als massagetherapeute is het mijn taak om mensen te helpen hun balans en ontspanning beter te vinden Door een massage komt u helemaal tot uzelf, in een rust en ontspanning
26
“Jouw doelpubliek bekijkt jouw boodschap met TOTAAL andere ogen dan jijzelf!”
27
De boodschap Kort en bondig
28
Wordt het je boodschap of is het diarree?
Als alles belangrijk is, is niets nog belangrijk Zet vooral je EVA’s in de verf EVA = Extra Verkoop Argument / Unique Selling Point Teveel ping-pongballen De kunst om te focussen
29
ping-pong advertentie
Een ping-pong advertentie Advertentie in huis-aan-huiskrant, 10x15 cm.
30
AIDA De boodschap Kort en bondig
In heldere en aantrekkelijke vorm, prikkelend Verdi AIDA
31
AIDA Aandacht / opvallen Interesse opwekken Desire / verlangen
Activiteit
32
De boodschap Kort en bondig Helder, aantrekkelijk en prikkelend AIDA
Positief
33
De boodschap Kort en bondig Helder, aantrekkelijk en prikkelend AIDA
Positief Consistent en consequent
34
De boodschap Kort en bondig Helder, aantrekkelijk en prikkelend AIDA
Positief Consistent en consequent Echt en persoonlijk
35
De boodschap Kort en bondig Helder, aantrekkelijk en prikkelend AIDA
Positief Consistent en consequent Echt en persoonlijk Transparant
36
Wat is JOUW boodschap?
37
Waar kom je JOUW boodschap tegen? Op je gevel Op visitekaartjes
Op je website Tijdens lezingen van jou Tijdens netwerken …
39
Zeven stappen naar succes
De Cirkel Van Succes Zeven stappen naar succes 7. KLANTEN 2. DOEL 6. POSITIONERING 1 + 8 IK / MIJN PRAKTIJK 3. BEZIELING 5. GELD 4. OVERTUIGING Belemmeringen: ik kan het niet ik ben het niet waard --- Belemmeringen: Ik ben bang voor succes
40
Stand 1
41
Stand 1
42
En wat was mijn boodschap?
Vragen? En wat was mijn boodschap?
43
Herkent je doelgroep zich in jouw boodschap?
44
“Jouw doelpubliek bekijkt jouw boodschap met TOTAAL andere ogen dan jijzelf!”
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.