Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdEmma Declercq Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Onderwijseenheid IT1 1ste gebruikerscommissie AMobe
2
Onderwijseenheid IT2 Overzicht Voorstelling van de onderzoeksgroep AMobe: DOEL AMobe: Agenten, patronen, discussie
3
Onderwijseenheid IT3 Voorstelling Onderwijseenheid IT Onderwijs en onderzoek AMobe 1ste vergadering
4
Onderwijseenheid IT4 Onderwijs http://extern.kahosl.be/oe_it
5
Onderwijseenheid IT5 Voorstelling groep 14 personeelsleden: 2 hoogleraren 2 werkleiders 1 docent 5 assistenten 4 voltijdse onderzoekers (3 via Hobufonds) 65% onderwijs, 35% onderzoek
6
Onderwijseenheid IT6 Vakken OO Programmeren: Java Algemene Informatica AI Agenten Internettechnologie Software Engineering Besturingssystemen …
7
Onderwijseenheid IT7 Onderzoek Hobufonds
8
Onderwijseenheid IT8 OCAPI (°1/11/1997- † 31/10/1999) ObjeCt georienteerde Agenten voor gedistribueerde PlannIngssystemen DOEL: agenten gebruiken om betere roosters te genereren Praktische toepassingen: plannen van labo sessies Plannen van de routes van verpleegsters
9
Onderwijseenheid IT9 OCAPI: Gebruikerscommissie Gebruikerscommissie & Academische Partners De Clercq Engineering MediaGeniX Nimble Impakt KU Leuven
10
Onderwijseenheid IT10 COALA ( ° 1/11/1999- † 31/10/2001) COoperating And Learning Agents Oorspronkelijk over: Ontologie voor planningsystemen Lerende agenten Gedurend het project werd de klemtoon verlegd naar het Semantisch Web Semantisch Web: combinatie van technologieën waarin we geïnteresseerd zijn: Agenten (Semantisch Web is hun habitat) Ontologie
11
Onderwijseenheid IT11 COALA: Gebruikerscommissie Gebruikerscommissie & Academische Partners De Clercq Engineering MediaGeniX Nimble T&I Universiteit Maastricht University of Nottingham
12
Onderwijseenheid IT12 CoFfTeA ( ° 1/11/2001- † 31/10/2003 ) Component Framework for Timetabling Applications DOEL (komt uit oorspronkelijke voorstel): de mogelijkheden van component gebaseerde software ontwikkeling voor timetabling onderzoeken hoe zal software functioneren met los geconnecteerde componenten een componentenmodel voor timetabling opstellen
13
Onderwijseenheid IT13 CoFfTeA Leden Patrick De Causmaecker (project leider) Greet Vanden Berghe (project supervisor) Pieter Callaerts Peter Demeester More info http://project.kahosl.be/cofftea
14
Onderwijseenheid IT14 CoFfTeA: Gebruikerscommissie Gebruikerscommissie & Academische Partners De Clercq Engineering MediaGeniX Nimble Impakt Universiteit Maastricht University of Nottingham
15
Onderwijseenheid IT15 AMobe ( ° 1/09/2002- † 31/08/2004) Titel: Applicatieontwikkeling voor mobiele toestellen DOEL: Software ontwikkeling in de aanwezigheid van mobiele toestellen
16
Onderwijseenheid IT16 AMobe Leden Patrick De Causmaecker (project leider) Greet Vanden Berghe (project supervisor) Joris Maervoet More info http://project.kahosl.be/AMobe (in voorbereiding) http://project.kahosl.be/AMobe
17
Onderwijseenheid IT17 AMobe Wetenschappelijke partners: Universiteit Gent Erasmushogeschool Siemens Business Services Gebruikerscommissie: De Clercq Engineering MediaGeniX T&I Tele Atlas Wit Gele Kruis
18
Onderwijseenheid IT18 TITAN Intern project DOEL: Ontwikkelen van een timetabling applicatie voor het departement Industrieel Ingenieur KaHo Sint-Lieven
19
Onderwijseenheid IT19 TITAN Leden Greet Vanden Berghe Mieke Adriaen More info http://project.kahosl.be/titan (in voorbereiding) http://project.kahosl.be/titan
20
Onderwijseenheid IT20 Resultaten: Hobufondsprojecten Netwerking met KMO’s Eindwerken i.v.m. projecten bij partners Wensen: Ruimere samenwerking met industrie Toetreden tot 2 laatste HOBUfonds projecten kan nog
21
Onderwijseenheid IT21 Applicatieontwikkeling voor Mobiele Toestellen AMobe Patrick De Causmaecker Greet Vanden Berghe Joris Maervoet
22
Onderwijseenheid IT22 Globale doelstelling Hoe kan een softwareontwikkelaar mobiele toestellen in zijn applicaties integreren? functionaliteiten ontwikkelingsplatformen ontwerppatronen. Gevallenstudies Eerst worden twee gevallen half parallel onderzocht technologie leren kennen patronen te detecteren. Evaluatie en iteratie op deze twee voorbeelden Publicatie van de resultaten (patronen)
23
Onderwijseenheid IT23 Werkplan
24
Onderwijseenheid IT24 Mensmaanden per werkpakket 10%
25
Onderwijseenheid IT25 Gevallenstudies Voorbeeldtoepassing 1: TeleAtlas Geografische databank Veldwerkers werken op locatie Plaatsgevoeligheid,verplaatsingsgevoeligheid, lokale instellingen Snelheid, formaat, eenheid van datatransfer, intelligentie (agenten)
26
Onderwijseenheid IT26 Gevallenstudies Voorbeeldtoepassing 2: T&I Technologische oplossingen voor mensen met een niet aangeboren hersenletsel Kleine toestellen staan hen bij in hun dagelijkse leven Deze zijn verbonden met een centrale PC Plaatsgevoeligheid,verplaatsingsgevoeligheid Intelligentie (agenten), aanpassing aan de gebruiker
27
Onderwijseenheid IT27 Praktisch Reglement van orde Infrastructuurkosten Agenda vergaderingen …
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.