Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdBenjamin Dijkstra Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
2
Het
3
Nieuwe Werken
4
Samenspel tussen
5
IT en business
6
IT - Business Alignement Informatie als business case Marinka Voorhout Directeur Marinka.voorhout@kbenp.nl KBenP
7
KBenP in het kort 7
8
De wereld verandert 8
9
9
10
Digitaal werken versus digitaal denken 10
11
11
14
14 Nieuwe werkplek Next generation - babyboomers De wereld verandert
15
Next Generation 15
16
Kenmerken nieuwste generatie 16 Flexibel Virtueel Authentiek Werk- privé balans Netwerken en samenwerken Nieuwe werkvoorkeurstijlen Geen aanpassing aan organisatiestructuur Katalysator het Nieuwe Werken
17
Relatie nieuwste generatie en informatie 17 Informatie die echt is Informatie delen Informatie als commodity Informatie middels verschillende platformen Niet bekend met informatieverwerking Kennis genereren middels netwerken Tagging
18
Generaties en IT 18 Nieuwste technologie Uniformering processen Netwerken en samenwerken Zoeken en vinden 3.2 seconden Gewend met gaming
19
Generaties en HRM 19 Boeien en binden Ruimte en structuur bieden Van aanwezigheid naar productiviteit Van handelingen naar resultaten Nieuwe werkvoorkeurstijlen
20
De wereld verandert 20 Nieuwe Werkplek
21
Werkplek en informatie 21 Informatie plaats en tijdonafhankelijk benaderen Altijd connected, altijd online Management stuurt op productiviteit Kenniswerken Motivatie vanuit inspiratie Kosten- en tijdbesparing
22
Werkplek en CFO 22 Boeien en binden Inspirerende omgeving Verhogen (kennis-)productiviteit Kostenreductie door duurzaam binden Kostenbesparing door werk efficiënt in te richten
23
IT en boeien en binden 23 Digitaal werkenDigitaal denken Flexibel werken E-collaboration ECM Agendabeheer Serious gaming Werk- privé balans Autonomie bieden Kennis delen en netwerken Efficiëntie Informatie uit informatie (BI) Tagging Transparante organisatie Gaming in werkwijzen
24
Business Case: Legacy on information 24 Nationale Beheerder van informatie ontvangt van leveranciers steeds vaker informatie in digitale vorm. Issue: Proces redesign en digitale duurzaamheid. Resultaat: inzicht in Legacy on Information. Business case: IT betrekken bij AO afdelingen middels kwaliteit- en risicomanagement.
25
In hoeverre kan ICT tegemoet komen aan informatie Legacy 25 AttributenToelichting Authenticiteit Is het document wat het beweert te zijn; heeft het de vereiste autoriteit? Oorspronkelijkheid Is het een origineel of een kopie? Juistheid Is het een getrouwe afbeelding van het feit waarvan het spreekt? Betrouwbaarheid Is het zeker dat het document zoals dat gerepresenteerd wordt, niet is veranderd? Volledigheid Verschaft het document de informatie die de gebruiker nodig heeft; is het document compleet? Actualiteit Is het document nog met overeenstemming met de feiten, voldoet het nog steeds aan de behoeften van gebruikers? Nauwkeurigheid Is de gedetailleerdheid in overeenstemming met de behoefte? Leesbaarheid Is het document nog leesbaar, al dan niet met hulp van apparatuur en programmatuur Interpreteerbaarheid Is de (oorspronkelijke) betekenis en functie uit het document en gerelateerde metadata afleidbaar? Behoud van vorm Heeft het voldoende de oorspronkelijk vorm behouden?
26
Mensen maken
27
het Nieuwe Werken
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.