De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Het zoeken en vinden van trends

Verwante presentaties


Presentatie over: "Het zoeken en vinden van trends"— Transcript van de presentatie:

1 Het zoeken en vinden van trends
Trendwatching Het zoeken en vinden van trends

2 Trend Wat is een trend? Wat voor soorten trends zijn er?
Een trend is het gevolg van een verandering in de kijk op het oude en bestaande. Een trend verovert een plaats die er nog niet was. Een trend kan je niet zien als mode. Wat voor soorten trends zijn er?

3 De 6 trendfactoren die trends beïnvloeden!
Demografie: verandering van de bevolkingssamenstelling Politiek: invloed van de politiek op de maatschappelijke ontwikkelingen en het consumentengedrag Cultuur & Sociologie: waarden en overtuigen van een samenleving. Economie: bestedingspatroon, verwachting van consument. Ecologie: betrekking op de natuurlijke omgeving Technologie: de sterkste kracht die onze toekomst bepaalt, elke nieuwe verdringt een oudere.

4 Hype Rage Tijdelijke hoge populariteit Tijdelijke hoge populariteit
Iets nieuws. Na afkoelingsperiode uitgroeien tot een trend Door de vele commercie een sensatie bij het grote publiek Bij iedereen bekend. Tijdelijke hoge populariteit Niet nieuw Kan niet uitgroeien tot een trend Zonder commercie interesse blijft, dus blijft bestaan Bij iedereen bekend.

5 Voordelen van trends Uitzonderlijk assortiment
Een eigen niche (kleine gespecialiseerde markt voor een bepaalde groep producten of diensten) ontwikkelen Unieke winkelbeleving creëren

6 Verdwijning van een trend
Voordeel is zo vanzelfsprekend, men gaat concentreren op de beperkingen. Behoefte voor een andere benadering. Meer varianten verschijnen, geen variaties mogelijk. Trend gaat vervelen, wekt lichte agressie of onverschilligheid op.

7 Wat zijn trendwatchers?
Zijn geen voorspellers, maar voorstellen de toekomst. Spelen in op verandering!

8 Wie zijn met trends bezig?
Original: grondlegger van nieuwe trends Trendsetter: vormers van een nieuwe trend Trendwatcher: op zoek naar nieuwe trends. Trendvolger: volgt de trends Laatkomer: interesseren niet in trends of volgen ze als ze in de laatste stadia zijn.

9 Trends herkennen Publiek analyseren Deskresearch Fieldresearch
Stap uit je routine Trek de lijn door Kijk verder Val niet in clichés

10 Trends 2013 Webdesign Responsive webdesign Fixed headed bar
Hele scherm gevuld door een foto

11 Trends 2013 Design Make photos retro Gifs komen in!
Voorbeeld van een Gif Logo van druk naar minimalistisch


Download ppt "Het zoeken en vinden van trends"

Verwante presentaties


Ads door Google