Download de presentatie
1
Logical Framework Approach
Om taal en rekenen schoolbreed in alle vakken zichtbaar te maken, is een beleidsplan nodig. Een methode om een (beleids)plan te ontwikkelen voor taal of rekenen is de. Met deze aanpak start je met algemene doelstellingen en eindig je met het benoemen van concrete acties. Het gaat een eenvoudige logische systematische benadering in vijf stappen. Een zesde stap is de evaluatie, die kan toegevoegd worden.
2
Een plan (voor taal en/of rekenen
Aanpak Logical Framework approach: Doelen (waarom, visie) Problemen en vragen Voor wie Resultaten en opbrengsten Activiteiten
3
1 algemeen doel Wat is je algemene doel met rekenen? Gerelateerd aan visie/missie school? Waar gaat het om? Wat vind je belangrijk? Het waarom.
4
Specifieke doelen 2 problemen en vragen Wat zijn de vragen en problemen bij jullie op school over rekenen? Waar liggen beperkingen? Waar loop je tegen aan? Zijn oorzaak-gevolg relaties aan te geven?
5
3 voor wie Wie zijn de belanghebbenden? (stakeholders)
Specifieke doelen 3 voor wie Wie zijn de belanghebbenden? (stakeholders) Wie zijn er allemaal bij rekenen betrokken? En hoe. Welke partijen spelen welke rol? Denk aan: docenten, ouders, leerlingen, directie, APS, andere scholen, …
6
4 resultaten Wat gaan we opleveren?
Wat zijn de gewenste resultaten; producten en diensten. Wat zijn de oplossingen, hoe hangen die samen met de doelen (vragen en problemen). Wat zijn veronderstellingen achter de opbrengsten, welke aannames doe je?
7
5 activiteiten Wat gaan we doen om de resultaten te halen?
Welke acties gaan we ondernemen? Welke activiteiten? Wat is de te volgen strategie? Prioriteren, plannen, taken verdelen Wat zijn veronderstellingen achter de activiteiten, welke aannames doe je?
8
6 evaluatie Wanneer ben je tevreden?
Welke punten/acties wil je evalueren? Wanneer ga je evalueren, planning. Hoe ga je dat doen, welke methode en instrumenten. Wie gaat het doen en is betrokken?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.