Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdDries Smit Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Werkconferentie Duurzaam vlees herkenbaar en betrouwbaar in het schap
21 september 2012
2
#transparantevleesketen
Twitter #transparantevleesketen
3
Geld verdienen aan duurzaamheid!
4
Veel dynamiek… Veel initiatieven van producenten
Supers en inkopende bedrijven stellen bovenwettelijke eisen Bestuurlijke Ontwikkeling Gewerkt aan verbeteren transparantie en kwaliteitsborging in de keten Dynamiek in logo’s, keurmerken, kenmerken en concepten
5
100% Duurzaam *** Tussensegment ** Gangbaar Plus * Wettelijk minimum
6
Strategie Door onderscheid te maken in markt wordt integrale verduurzaming beloond. Beweging zorgt voor kanteling, verduurzaming versnelt en wordt beloond. Echte achterblijvers vallen af.
7
Integrale verduurzaming
9
Wat vindt u zelf? Vrijwel alle respondenten gebruiken ken/keurmerken
Ongeveer 1/3 heeft eigen merk of marktconcept Meer dan ½ wil keurmerk introduceren 48 respondenten (bijna 50%) 18 direct werkzaam in vleesketen
10
Enquête resultaten Meest genoemde voordelen van ken/keurmerken door alle 48 respondenten: ‘leidt tot verduurzaming keten’ (40%) en ‘helpt bij informeren klant’ (70%) Meest genoemde nadelen: kosten (30%) en ‘te weinig informatie voor goede borging’ (20%) Merendeel vindt ken – en keurmerken toegevoegde waarde (bijna 70%) Minderheid vindt ken – en keurmerken eerder een kostenpost (25%)
12
Intermezzo Wat maakt het vlees herkenbaar?
Wat maakt het merk betrouwbaar? En wat vinden we (integraal) duurzaam? Marc Jansen Wat wil de supermarkt in het schap? Jan Kees Vis Certificering en kwaliteits- borging Vera Dalm Wat wil de consument? Hans Verhoeven Verduurzaming keten (praktijk- ervaringen) Maurits Steverink Keten- management Onno van Eijk Sterrensysteem Natuur & Milieu Vera Dalm Wat wil de consument? Maurits Steverink Keten- management
13
Geld verdienen aan duurzaamheid!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.