Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Kameroperahuis Atlas Advies
‘Hoe verdien je geld met creativiteit’ Lobbyen en subsidies
2
Kameroperahuis: Annemarie Reitsma Atlas Advies: Louis Oosterik
‘Hoe verdien je geld met creativiteit’ Even voorstellen Kameroperahuis: Annemarie Reitsma Atlas Advies: Louis Oosterik
3
Dienstverlening Atlas Advies
‘Hoe verdien je geld met creativiteit’ Dienstverlening Atlas Advies 15 medewerkers (12 adviseurs) Vestiging in Almelo Landelijke dekking INK-managementmodel ISO 9001:2008 gecertificeerd Dienstverlening: Beleidsadvies Subsidiebegeleiding Projectmanagement
4
‘Hoe verdien je geld met creativiteit’
Kameroperahuis Werkplaats voor jonge operamakers (regisseurs, componisten, vormgevers) Productiehuis voor gevorderde operamakers: artistieke en zakelijke begeleiding op maat. Impresariaat voorstellingen uit het productiehuis, worden tezamen met interessante andere producties uit binnen- en buitenland verkocht aan theaters. Platform een plek waar makers samenkomen, initiatieven en mensen aan elkaar gekoppeld worden, kennis uitgewisseld wordt.
5
‘Hoe verdien je geld met creativiteit’
Beginsituatie Wie heeft er wel eens subsidie aangevraagd? Wat zijn uw ervaringen? Wie wil er subsidie aanvragen? Waarom wilt u subsidie aanvragen? Wat heeft lobbyen te maken met subsidie? 5
6
Noodzaak voor subsidie
‘Hoe verdien je geld met creativiteit’ Noodzaak voor subsidie Wat zijn uw redenen om subsidie aan te vragen? Subsidie is middel en geen doel! Voor niets gaat de zon op 6
7
‘Hoe verdien je geld met creativiteit’
Subsidiedoelen U krijgt subsidie om iets sneller of beter te doen voor andere doelgroepen met een specifiek beoogd maatschappelijk, sociaal en/of economisch effect. 7
8
Subsidiedoelen Innovatie.
‘Hoe verdien je geld met creativiteit’ Subsidiedoelen Innovatie. Duurzaamheid(milieubewust en energiebesparend) Internationalisering Bevordering integratie Bevordering cultuur…… Scholing en werkgelegenheid Creativiteit????? 8
9
Kameroperahuis als case
‘Hoe verdien je geld met creativiteit’ Kameroperahuis als case Ontstaansgeschiedenis Subsidie- en lobbytraject Voortgang
10
Vereisten Ken je eigen organisatie: wie ben je, waar sta je voor?
‘Hoe verdien je geld met creativiteit’ Vereisten Ken je eigen organisatie: wie ben je, waar sta je voor? Visie: wat wil je bereiken, waarom en hoe? Wat weet je van de subsidieverstrekker? Ga in gesprek! Wees zorgvuldig Heb een lange adem!
11
Valkuilen Onvoldoende uitgewerkt plan
‘Hoe verdien je geld met creativiteit’ Valkuilen Onvoldoende uitgewerkt plan Goed onderbouwde begroting en financiering Te laat aanvragen Schieten met hagel Termijnen laten verlopen Onvoldoende verdiepen in de subsidieverstrekker Geld als doel Vooraf je kansen niet goed inschatten Geen continuïteit 11
12
‘Hoe verdien je geld met creativiteit’
Houd rekening met Voorwaarden & tegenprestaties subsidieregeling (kan en wil je hier aan voldoen?) Deadlines Behandeltermijnen Tussentijdse evaluaties en rapportages
13
Tips Zorg voor een goede projectadministratie
‘Hoe verdien je geld met creativiteit’ Tips Zorg voor een goede projectadministratie Houden aan mijlpalen en prestaties Verplaats je in de rol van subsidieverstrekker Communicatieplan(ning) Prestatiesubsidie of inspanningsverplichting Helderheid vooraf Wijzigingen/afspraken vastleggen Het venijn zit in de staart! Eindrapportage en -evaluatie 13
14
Afsluiting Ja, er is geld te verdienen met creativiteit!
‘Hoe verdien je geld met creativiteit’ Afsluiting Ja, er is geld te verdienen met creativiteit! Er zijn subsidies en fondsen voor goede projecten (en uitvoerders!) Lobbyen is essentieel om een aanvraag beschikt te krijgen! Bezint eer ge begint! 14
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.