Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdPieter Kuipers Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Onderscheidend op vier aspecten
Arbeidsbemiddelende organisaties onderscheiden zich van elkaar op basis van vier aspecten: methodiek marktsegmentatie door specialisatie geografisch bereik externe of interne arbeidsbemiddeling
2
Economische sectoren Sectorindeling in de economie: primaire sector
secundaire sector tertiaire sector quartaire sector Arbeidsbemiddeling: Tertiaire sector ofwel dienstverlenende sector.
3
Diensten Wat is een dienst? Een dienst is een abstract begrip, in
tegenstelling tot een fysiek product, waarvan we de fysieke eigenschappen kunnen beschrijven. Welke voorbeelden van diensten kennen we?
4
Vier basiskenmerken van diensten
5
Arbeidsbemiddeling = dienstverlening
Een complex proces tussen aanbieder en afnemer, waarbij wederzijdse verwachtingen moeten worden waargemaakt. → is afhankelijk van de geleverde kwaliteit Kwaliteit: Hiervan is sprake als het resultaat voldoet aan de verwachting van zowel opdrachtgever als kandidaat.
6
Leveren van kwaliteit De consultant behartigt de belangen van drie
partijen: → invloed van opdrachtgever op kwaliteit → invloed van kandidaat op kwaliteit
7
Opleidingen Om de kwaliteit van de arbeidsbemiddeling
te bevorderen kunnen consultants geschoold worden. Uitzendbranche: Basisopleiding intercedent Artra/Flextrain Werving- en selectiebranche: Compagnon, ERI en NCOI YER en AMC Academie
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.