Download de presentatie
GepubliceerdSofie Willems Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
INFORMATIE PROMOTIE CONTACT AANPASSING ONDERHANDELEN FYSIEKE DISTRIBUTIE FINANCIERING RISICO’S NEMEN
2
KANAALCONFLICT VERTICAAL MARKETINGSYSTEEM (VMS) KANAAL-INNOVATIES
Horizontaal conflict Verticaal conflict Growth VERTICAAL MARKETINGSYSTEEM (VMS) Bedrijfs-vms Contractueel-vms Geleid-vms KANAAL-INNOVATIES Horizontale marketingsystemen Hybride marketingsystemen
3
Figuur 21.3 Vergelijking van conventioneel distributiekanaal en verticaal marketingsysteem
4
Figuur 21.4 Belangrijkste typen marketingsystemen
5
Figuur 21.5 Hybride marketingkanaal
6
TYPEN AANTAL TUSSENPERSONEN KANAAL VEANTWOORDELIJKHEDEN
Verkoop organisatie Direct marketing Intermediairs Makelaars en agenten Groothandelaren Detaillisten AANTAL TUSSENPERSONEN Intensieve distributie Exclusieve distributie Selectieve distributie KANAAL VEANTWOORDELIJKHEDEN Prijs Omstandigheden Gebied Diensten
7
FUNCTIES VAN DE GROOTHANDEL Management diensten en advies
Verkopen en promoten Kopen en sorteren Bulk-breaking FUNCTIES VAN DE GROOTHANDEL Opslaan Transport Financiering Risico dragen Marktinformatie Management diensten en advies
8
Verkoop van productlijn
Servicegraad Verkoop van productlijn Nadruk op prijs Type clustering Zelf-service Beperkte service Volledige service Speciaalzaak Warenhuis Variety store Supermarkt Superstore en hypermarkt Service bedrijven Open markt Discount-winkel Category killer cash-and-carry groothandel groothandel-clubs cataloguswinkel internationale detailhandel Promenade en buurtwinkel De winkel op de hoek Aan de rand van de stad Sheltered complex en winkel centrum Detaillisten park
9
SELECTEREN MOTIVEREN EVALUEREN
Acceptatie van nieuwe producten Kwalificaties Growth F E D B A C K MOTIVEREN Positive motivatoren Negatieve motivatoren EVALUEREN Vervangings-beslissingen Evaluatiecriteria Beloningen
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.