De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Welkom bij de tussentijdse presentatie

Verwante presentaties


Presentatie over: "Welkom bij de tussentijdse presentatie"— Transcript van de presentatie:

1 Welkom bij de tussentijdse presentatie
KRO ‘JONG’ Welkom bij de tussentijdse presentatie

2

3

4 Doelgroep 20-35 jaar studenten starters

5 Inleiding Groepsproces Probleemstelling/ Hoofdvragen 3 stappenplan
Wat hebben wij gedaan? Wat is ons opgevallen? Wat gaan wij nog doen?

6 Groepsproces Hoogte en minder hoogte punten groepsproces
Verwachtingen voor toekomst

7

8

9

10

11

12

13 Hoe zijn wij hier mee omgegaan?
Duidelijke werkafspraken Eerlijk zijn tegenover elkaar Elkaar helpen Problemen met elkaar uitpraten

14

15 Probleemstelling Op welke manier kan de KRO, voor op langere termijn, jongeren (16-35 jaar)aan zich binden.

16

17 Hoofdvragen Hoe kunnen wij jongeren enthousiasmeren voor de KRO?
Hoe kunnen wij daar op een leuke manier lidmaatschap aan binden? En hoe zorgen wij ervoor dat dit lidmaatschap duurzaam is?

18

19

20

21 1. Analyse 2. Onderzoek 3. Advies

22

23

24 Stap 1: Analyse Hoe is de situatie nu? Omgeving Concurrenten Intern

25 Intern Wat doet de KRO nu al aan jongere ledenwerving?

26

27 Concurrenten

28 Wat doen zij om jongere leden te werven?

29 Omgeving gedrag en behoeftes jongeren De gebruikelijke bronnen

30

31

32

33 vergrijzing Nederland
economische crisis Internet revolutie Jongeren gamen meer dan dat ze televisie kijken.

34 Stap 2: Onderzoek Waar willen wij naar toe? Kwalitatief Kwantitatief
Enquête, interviews, brainstormsessies. Uitslag: geef ons grip op wie wij ons moeten richten, wat zij willen, hoe wij de doelgroep kunnen bereiken.

35 Enquête 170 respondenten 87% tussen de 16 -25 2% kijkt geen TV
63% zegt over de KRO: met respect voor mensen. 30% zegt over de KRO: saai.

36 Interviews 12 diepte interviews met: 4 mensen tussen de 16 – 20

37 Quotes “Ik weet eigenlijk niet waar de KRO voor staat”
“Katholieke nog iets huppelepup” “Ik wil gewoon goede kortingen”

38 Brainstormsessie 17 mensen 1 Gastspreker lekkere hapjes
Opvallende ideeën;

39 Erven lidmaatschap Verlies leden wordt opgevangen.
Misschien leuk om daar leuk welkomstcadeautje bij te geven

40

41 Guerilla acties metro’s, kerken, huizen, overal posters, stickers van KRO mensen op straat aanspreken, op een leuke ludieke manier

42

43 Stap 3:Advies

44

45 Wat moet er gebeuren?

46

47

48 Doelgroep

49

50

51

52

53 Hoe te bereiken?

54

55

56

57 Specifieke Acties

58

59

60

61 Budget

62 Meetbaar?

63 Hoe gaan wij van A naar B Specifieke doelgroep Hoe de KRO de doelgroep kan bereiken Welke acties de KRO moet ondernemen om deze aan zich te binden Hoeveel geld is daar voor nodig? En is dit ook nog meetbaar?

64 Tot nu toe het meest opgevallen
Het Katholieke erg in het nadeel werkt. Er veel mensen wel kijken naar KRO programma’s. vooral bij jongeren erg populair.

65 Nog even op een rijtje Gedaan PvA Brainstormsessie - Enquête
Interviews To Do resultaten verder verwerken Analyse concreter maken Het maken van een advies naar aansluiting van onze analyse/ onderzoek

66 Vragen


Download ppt "Welkom bij de tussentijdse presentatie"

Verwante presentaties


Ads door Google