Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Opdracht Strategieontwikkeling
2
Autoverhuur Prins
3
Een Grand café
4
Stichting hulp aan Curaçao
5
Opdracht Bedrijfsprofiel Externe analyse (macro-meso) Interne analyse
Swot-analyse Strategische opties Advies
6
Macro-analyse
7
Stakeholders / allianties
Meso-analyse Concurrenten Toeleveranciers Substituten Klantgroepen Klantbehoeften Stakeholders / allianties
8
Interne Analyse
9
Confrontatie matrix
10
SWOT-analyse
11
Strategische opties
12
Beoordelingscriterium 1
Algemeen: Je naam staat op het document Bewering of gebruikte methoden zijn voorzien van een literatuur verwijzing (APA norm) Tekst is in correct Nederlands geschreven zonder overdadig gebruik van bullits De schrijfstijl is zakelijk dat wil zeggen geen ik, mijn etc. De inleiding: Bevat een korte beschrijving van de organisatie Bevat een korte beschrijving van organisatiestructuur Geeft een vooruitblik van wat je gaat doen
13
Beoordelingscriterium 2
Macro-analyse: Er is een methode gebruikt om de macro-omgeving in kaart te brengen (bijv. DESTEP) Er is een beschrijving van de: . Demografische ontwikkelingen . Economische ontwikkelingen . Sociaal-culturele ontwikkelingen . Technologische ontwikkelingen . Ecologische ontwikkelingen . Politiek-juridische ontwikkelingen Relevantie voor het bedrijf blijkt uit de tekst Uit deze analyse worden kansen en bedreigingen gegenereerd
14
Beoordelingscriterium 3
Meso-analyse: Er is een methode gebruikt om de meso-omgeving in kaart te brengen (bijv. 5-krachtenmodel van Porter) Er is een beschrijving van de: Concurrenten Toeleveranciers Substituten Klantgroepen Klantbehoeften Stakeholders / allianties Er wordt een uitspraak gedaan over de aantrekkelijkheid van de markt Ook worden kansen en bedreigingen gegenereerd uit deze analyse
15
Beoordelingscriterium 4
Interne analyse: De interne analyse wordt uitgevoerd met het 7-S model van McKinsey Daarbij is aangegeven of het beschreven aspect een sterkte of een zwakte van het bedrijf is Het is duidelijk waarom het beschreven aspect een sterkte of zwakte is. SWOT: Beschrijft de SK, SB, ZK, ZB strategie De link tussen sterkten/zwakten/kansen/bedreigingen en de gekozen strategie wordt voor elk van de 4 mogelijke combinaties beschreven. Geeft een beschrijving van de voorgestelde algemene strategie
16
Beoordelingscriterium 5
Suitability: Sluit goed aan bij kerncompetenties Draagt bij aan organisatiedoelstellingen Maakt gebruik van sterkten Buigt zwakten om Benut kansen en wendt bedreigingen af Feasability : Financieel haalbaar Organisatorisch haalbaar Haalbaar m.b.t. DESTEP factoren Acceptability: Directie Medewerkers Lokale politiek Stakeholders
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.