Download de presentatie
1
Tijdelijke presentatie
Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 25
2
Displaypresentatie Gebruikt om artikelen tijdelijke
onder de aandacht te brengen. Krijgen dus meer attentiewaarde. Dit is de mate waarin de aandacht van de klant wordt getrokken.
3
Functies van een display
Bevorderen van de verkoop Versterken van het winkelbeeld Scheppen van sfeer Beinvloeden van het winkelgedrag
4
Soorten displays Massdisplay Classdisplay
5
Displayvormen (naar lokatie)
Eilanddisplay Kassadisplay Kop- einddisplay Schapdisplay Toonbankdisplay Vloerdisplay Wanddisplay
6
Eilanddisplay Vaak word een verkooptafel als eilanddisplay gebruikt
7
Kassadisplay Voor impulsaankopen (artikelen die je wel koopt maar niet van plan was te kopen)
8
Kop- einddisplay Aan het eind van een schap
9
Schapdisplay Door een extra plank in een schap krijgen de artikelen extra aandacht
10
Toonbankdisplay
11
Vloerdisplay
12
Wanddisplay
13
Het displayplan Een display planning wordt afgeleid van het verkoop- of actieplan. Hulpmiddelen daar bij: - Ruimteplan - Planbord Vernieuwen van de displays hangt af van de bezoekersfrequentie
14
Ruimteplan Lay-out met daarop: - de verkoopzwakke en verkoopsterke
zones Plekken voor de displays
15
Planbord Wat wordt er aangeboden Welke plaatsen
Instructies voor de opbouw Promotiemateriaal Tijdstip
16
Actiekalender
17
De verkoopactie Salespromotion of promotions: is een belangrijke marketingtechniek om op korte termijn het verkoopresultaat te vergroten. Is net als actiereclame gericht op actie! Het snelle resultaat wordt bereikt door het tijdelijk aantrekkelijker maken van de prijs/waardeverhouding van een artikel. 2 manieren: - de prijs tijdelijk verlagen (korting) Waarde tijdelijk verhogen (meer product voor hetzelfde geld)
18
Verkoopactie
19
Salespromotion Coupons Zegels Prijskortingen Prijsvragen
Hoeveelheidsacties Premiums Demonstraties
20
Zaken die van belang zijn bij het opzetten van een verkoopactie
Resultaten van eerder verkoopacties Marketingbeleid Behoefte van de klant Trends en ontwikkelingen
21
Voorbereiden van een verkoopactie
Denk na over: Artikelen (bestellingen) Prijs (veranderingen) Presentatie (posters, presentatie winkel en etalage) Personeel (inlichten)
22
Opzetten van een verkoopactie
Houd rekening met: Doel van der verkoopactie Benodigde middelen (budget) Tijdsplanning Uitvoering Evaluatie (heb je je doel bereikt?)
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.