De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

VLB KRING De coöperatieve Visserij Leenbank UA is er voor de (sport)visserij in Nederland De coöperatieve kring van en voor onderlinge Visserij LeenBelangen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "VLB KRING De coöperatieve Visserij Leenbank UA is er voor de (sport)visserij in Nederland De coöperatieve kring van en voor onderlinge Visserij LeenBelangen."— Transcript van de presentatie:

1 VLB KRING De coöperatieve Visserij Leenbank UA is er voor de (sport)visserij in Nederland De coöperatieve kring van en voor onderlinge Visserij LeenBelangen UA

2 Het idee geboren Koninginnedag 2012 Aan de slag Verkennen Ideeën creëren Financiële positie sportvisserij versterken VLB KRING !

3 Samenvatting De VLB KRING is een coöperatieve investeringsbank voor de sportvisserij. Waarom een interne coöperatie? De VLB heeft ideële doelstellingen. Optimaal leef- en werkklimaat voor vis en sportvisser. Bedoeld voor Sportvisserij Nederland, voor alle federaties en alle aangesloten verenigingen We streven in het eerste jaar naar een startkapitaal van € 2 miljoen. We gaan doorgroeien naar een kapitaal € 5 miljoen. (kritische massa)

4 Wat is de uitdaging? Op de financiële markten is geen geld te vinden voor ideële projecten. Voorbeelden: aankoop visrechten, realiseren clubgebouwen, grote verbeteringen vismogelijkheden, invaliden vissteigers. HOE BEHAP JE DE VISRECHTEN GEWOON BIJ DE LEKKERSTE STUKJES BEGINNEN

5 Wat is de oplossing? Om met de beschikbare middelen de ideële doelen van de federaties en verenigingen via financiering mogelijk te maken.

6 Het Business Model Principe : Van elke 1000 maximaal 900 uitlenen (standaard dekkingsgraad van banken) Hypotheken, verzekeringen rente vergoedingen, sparen obligaties schenkingen leasen subsidies (inclusief bemiddeling Explain how you are going to make money - clear, concise (If you can’t describe your business model in 20 words or less, you probably don’t have a workable model) What’s the value to the customer? Customer Value =(Seriousness of Current State + Benefits of the Desired Future State) ­ Cost of the Solution Bottom up is better than top down

7 Het Business Model advisering solide jaarrekening expertise centrum scholing en training penningmeesters etc.

8 Wat maakt ons bijzonder? U

9 Strategie 7 federaties Sportvisserij Nederland Verenigingen na 2014: > 570.000 vispashouders

10 Concurrentie ASN, Triodos, (ideële banken) en Rabobank (coöperatieve bank) Op gebied van visrechten: geen concurrentie. De VLB KRING behoort straks aan de sportvisserij!

11 Werkorganisatie Eigendomsbewijshouders vergadering Raad van Commissarissen Directie / Management Team –Economisch directeur –Administratie –R&D / Marketing Iater: - Financieel adviseur - Internet specialist

12

13 Status & Fasering initiatieffaseapril 2012 - augustus 2012 definitiefaseaugustus - december 2012 ontwerpfaseaugustus - december 2012 voorbereidingsfaseseptember 2012 - november 2012 realisatiefasedecember 2012 - maart 2013 nazorgfaseapril 2013

14 Bedankt voor uw aandacht Vragen Opmerkingen Informatie op website ???


Download ppt "VLB KRING De coöperatieve Visserij Leenbank UA is er voor de (sport)visserij in Nederland De coöperatieve kring van en voor onderlinge Visserij LeenBelangen."

Verwante presentaties


Ads door Google