Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdEsmée Hendrickx Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Verzekert uw verzekeraar u van de beste (na)zorg?!…..
Drs.J.W.M.W. Gijzen Directeur Zorg
2
Kernvragen presentatie
waarom bemoeit een verzekeraar zich met (na)zorg? wat is goede (na)zorg? hoe wil CZ de kwaliteit van de (na)zorg verhogen?
3
Waarom bemoeit een verzekeraar zich met (na)zorg (1)?
4
Waarom bemoeit een verzekeraar zich met (na)zorg (2)?
: service-concurrentie : prijs-concurrentie 2008-???: kwaliteitsconcurrentie “op zorg”…
5
Randvoorwaarden voor de “effectieve-zorgmarkt”
Oostkapelle model Optimum voorwaarden: Volledige marktkennis bij alle marktpartijen Individuele marktpartijen hebben geen invloed op prijs Homogene producten op kernkwaliteit Vrije toe- en uittreding (Autonome vraag) (evenwichtige waardeafweging)
6
Wat is het belangrijkste “markt”-instrument?
“Ik maak een bewuste keuze” INFORMATIE Excelleren door specialisatie, groei in “kwaliteit”
7
De “patient-consument”
8
Wat is goede kwaliteit van (na)zorg?
Zorg is dienstverlening! De kwaliteit van dienstverlening is het verschil tussen de ervaren dienstverlening en de verwachte dienstverlening. Parasuraman , Zeithaml, Berry . Zes dimensies van kwaliteit Veiligheid Effectiviteit Patiëntgericht Tijdigheid Efficiency Toegankelijkheid (gelijkheid) Definitie kwaliteit van Committee on Quality of Health Care
9
Hoe wil CZ de kwaliteit van de (na)zorg verhogen?
Gidsen
10
Gids in Zorg (1)
11
Gids in Zorg (2)
12
Hoe wil CZ de kwaliteit van de (na)zorg verhogen?
Faciliteren
13
Hoe wil CZ de kwaliteit van de (na)zorg verhogen?
Initieren
14
Conclusie Wij eisen kwaliteit!!!!!
15
Dank voor uw “Aandacht”
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.