De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting

Verwante presentaties


Presentatie over: "Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting"— Transcript van de presentatie:

1 Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting

2 MARKETING DOELSTELLINGEN ORGANISATORISCHE OVERWEGINGEN
Winst maximaliseren Marktleider-schap Product-leiderschap Overleven MARKETING STRATEGIE KOSTEN Vaste kosten Variabele kosten Totale kosten ORGANISATORISCHE OVERWEGINGEN

3 Monopolistische concurrentie Oligopolistische concurrentie
MARKT SOORTEN Zuivere concurrentie Monopolistische concurrentie Oligopolistische concurrentie Zuiver monopolie PRIJS EN WAARDEPERCEPTIE VAN DE CONSUMENT PRIJS/VRAAGRELATIE - Vraagelesticiteit - Inelastische vraag Elastische vraag PRIJS EN AANBOD VAN DE CONCURRENT ANDERE EXTERNE FACTOREN Economische omstandigheden Sociale bezwaren Wederverkopers Overheid

4 Figuur 16.2 Kosten per eenheid op verschillende productieniveaus

5 PRIJZEN GEBASEERD OP KOSTEN
Kostprijs-plus methode Break-even analyse Streefwinst PRIJZEN GEBASEERD OP DE KOPER PRIJZEN GEBASEERD OP DE CONCURRENTIE Prijszetting bij inschrijving Gangbaar tarief

6 Figuur 16.5 Belangrijke overwegingen in de prijszetting

7 Figuur 16.6 Break-evengrafiek voor de prijszetting op basis van de streefwinst

8 Figuur 16.7 Kostengeoriënteerde prijszetting versus op beleefde waarde gebaseerde prijszetting


Download ppt "Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting"

Verwante presentaties


Ads door Google