Download de presentatie
GepubliceerdCasper Driessen Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting
2
MARKETING DOELSTELLINGEN ORGANISATORISCHE OVERWEGINGEN
Winst maximaliseren Marktleider-schap Product-leiderschap Overleven MARKETING STRATEGIE KOSTEN Vaste kosten Variabele kosten Totale kosten ORGANISATORISCHE OVERWEGINGEN
3
Monopolistische concurrentie Oligopolistische concurrentie
MARKT SOORTEN Zuivere concurrentie Monopolistische concurrentie Oligopolistische concurrentie Zuiver monopolie PRIJS EN WAARDEPERCEPTIE VAN DE CONSUMENT PRIJS/VRAAGRELATIE - Vraagelesticiteit - Inelastische vraag Elastische vraag PRIJS EN AANBOD VAN DE CONCURRENT ANDERE EXTERNE FACTOREN Economische omstandigheden Sociale bezwaren Wederverkopers Overheid
4
Figuur 16.2 Kosten per eenheid op verschillende productieniveaus
5
PRIJZEN GEBASEERD OP KOSTEN
Kostprijs-plus methode Break-even analyse Streefwinst PRIJZEN GEBASEERD OP DE KOPER PRIJZEN GEBASEERD OP DE CONCURRENTIE Prijszetting bij inschrijving Gangbaar tarief
6
Figuur 16.5 Belangrijke overwegingen in de prijszetting
7
Figuur 16.6 Break-evengrafiek voor de prijszetting op basis van de streefwinst
8
Figuur 16.7 Kostengeoriënteerde prijszetting versus op beleefde waarde gebaseerde prijszetting
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.