De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

+ Breeduit 2011; Operators in het defensief Ruud Hendriks, 7-9-2011.

Verwante presentaties


Presentatie over: "+ Breeduit 2011; Operators in het defensief Ruud Hendriks, 7-9-2011."— Transcript van de presentatie:

1 + Breeduit 2011; Operators in het defensief Ruud Hendriks, 7-9-2011

2 + Strand Consult, december 2010 “Operators halen de meeste omzet uit klanten die vasthouden aan oude producten en abonnementen die veel meer kosten dan wanneer deze mensen dezelfde producten zouden gebruiken via mobiel internet ”.

3 + KPN, Vodafone en T-Mobile Grote investeringen in netwerken Oligopolie van KPN, Vodafone en T-Mobile Bijna een kartel Regulering, anti-trust en hopen dat technologie de markt open houdt. Banken, Woekerpolisverzekeraars, de Politiek en…. Telecom providers Consumentenvertrouwen totaal verdwenen

4 + Niet handhaafbaar businessmodel ‘Connecting people’, liefst op de duurste manier Oerwoud van tarieven Niet transparant Hooghartig, arrogant Klant onvriendelijk Gebrek aan visie

5 + Muziekindustrie Bleef mensen CD’s aansmeren en piraterij vervolgen Zocht zelf niet naar alternatieven Resultaat; jarenlange krimp zonder nieuw businessmodel 1999; Artiesten verhogen concertprijzen Omzet in de VS van $1.9 miljard in ‘99 naar $5.4 in ‘09 2009 Spotify, Qtrax, Rdio etc. onstaan, snelle groei Piraterij niet meer nodig

6 + PR drama’s KPN Datastrategie in Nederland en Belgie (Base) Slechte dekking T-Mobile Slechte helpdesk T-Mobile Deep Packet Inspection KPN en What’s app Resultaat; Netneutraliteit

7 + Disruptie Snelle groei van data diensten als What’s app, Facebook messenger etc. Snelle groei Skype + overige VOIP diensten. Mensen bellen en sms’en minder Telco’s verhogen dataprijzen Niet voorbereid op disruptie En zelf niet in staat tot disruptie

8 + Telco’s wereldvreemd?  Onderschatten hun klanten  Vertellen halve waarheden om controle te behouden  Onderschatten de macht van sociale media  Maar we hebben toch de Voice van Vodafone?  Maken zelf te weinig gebruik van hun eigen technieken  Realiseren zich nauwelijks wat er gebeurd (Skype)

9 + Nieuwe bedreigingen Hogere dataprijzen leiden tot meer Wi-Fi gebruik Consument zoekt (flat fee?) alternatief voor 3G, LTE Dat ook nog sneller is Meer toepassingen aankan FON ?? Kabelaars ??

10 + FON Opgericht in 2006 door Martin Varsavsky Investeerders Atomico, British Telecom, Coral Group, Google, Index Ventures, Sequoia Capital and Skype. Doel gratis, overal beschikbaar Wi-Fi voor iedereen. Grootste Wi-Fi community in de wereld 4 miljoen Hotspots, 6 miljoen gebruikers. Partner van Belgacom Meer informatie: www.fon.com

11 + UPC & Ziggo, Kans voor open doel; Zijn al grote online providers Samen bijna 2,5 miljoen abonnees Kunnen simpel deel van elke router voor derden reserveren En bijna dekkend stedelijk Wi-Fi aanbieden Met zeer hoge snelheden

12 + En dan? Marges KPN, Vodafone en T-Mobile lopen verder terug Telco’s verhogen prijzen Nog meer ontevreden klanten Brussel grijpt in Vicieuze cirkel Nodig; Cultuuromslag

13 + Het leergeld van UPC Van technisch naar dienstverlenend entertainmentbedrijf Veel aan elkaar geknoopte netwerken Grote technische problemen Callcentra onbereikbaar Favoriete onderwerp van Radar en Kassa Dramatische kwaliteit en service Nimmer duidelijk excuus van het management

14 + UPC; hoe het ook kon Ooit dramatisch imago, nu erg goed Commiteerde Top; Huisbezoeken Nieuwe aanpak callcentra, bereikbaar + tevreden klanten Nieuwe logo, een zich ontvouwende bloem, Webcareteam speurt naar klachten Belt klanten om hen te waarschuwen voor mogelijke problemen. Klanttevredenheid steeg 15% binnen 2 maanden.

15 + De realiteit  KPN, Vodafone en T-Mobile zullen lagere ARPUs als een feit moeten accepteren  Lagere rendementen zijn onvermijdelijk  De gouden tijden zijn voorbij

16 + Mijn advies Stel de klant centraal, niet alleen bij de helpdesk Creëer panels van jonge gebruikers Wordt zelf actief op social media. Wees eerlijk en transparant. Over marges, techniek etc. Omarm disruptieve technieken, gebruik ze zelf (AT&T, Parken in New York, Belgacom & Fon) Hou prijsverhogingen beperkt Kom zelf met stedelijk Wi-Fi voor voor derden dat doen.

17 + Reacties? Mail: ruud@hendriks.tvruud@hendriks.tv Twitter: @ruudhendrikstv


Download ppt "+ Breeduit 2011; Operators in het defensief Ruud Hendriks, 7-9-2011."

Verwante presentaties


Ads door Google