Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdDina Coppens Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Milieuzorg Op School FOCUSGROEP visie en standpunten leerlingen 2 de graad
2
Doelstelling Focusgroep Op zoek gaan naar de reden van het ontbreken van een MOS- werking in de tweede graad, door: 1.de huidige werkwijze in vraag te stellen 2.mee na te denken over het onderwerp 3.suggesties te doen over wat nodig is om dit te veranderen De conclusies die uit de focusgroep voortkomen, kunnen als basis gebruikt worden om verbeteringen in te voeren en een schoolbeleid in verband met Milieuzorg Op School op te zetten.
3
Werkwijze Focusgroep Er worden diverse stellingen voorgelegd die te maken hebben met Milieuzorg Op School. Uw mening in verband met deze stelling is van belang: licht deze toe en bediscussieer waar nodig. De moderator leidt dit gesprek in goede banen, doch neemt niet inhoudelijk deel aan de focusgroep.
4
Inhoud Focusgroep Er wordt gewerkt rond 3 niveau’s: 1.De leerlingen 2.De leerkrachten 3.De school / de directie
5
1. De leerlingen “Leerlingen tweede graad hebben geen nood meer aan activiteiten in verband met MOS na de eerste graad.” Stelling 1:
6
1. De leerlingen Stelling 2: “Leerlingen tweede graad hebben voldoende basis om zelfstandig rond MOS bezig te zijn, begeleiding van leerkrachten daarbij is overbodig.”
7
1. De leerlingen Stelling 3: “Leerlingen tweede graad willen verder rond MOS blijven werken, als dit een verdieping inhoudt in vergelijking met de opgedane kennis in de eerste graad.”
8
1. De leerlingen Stelling 4: “Leerlingen tweede graad willen graag hun verantwoordelijkheid opnemen in verband met MOS, maar worden hierin te weinig ondersteund door leerkrachten.”
9
1. De leerlingen Samenvatting globale conclusie in verband met de leerlingen Richtlijnen: 1.Waar hebben leerlingen nood aan? 2.Hoe kunnen we dit concreet maken? 3.Mogelijke suggesties
10
2. De leerkrachten Stelling 5: “Leerkrachten moeten overleggen over wat ze rond MOS aanbrengen, zodat hetzelfde onderwerp niet op dezelfde manier in diverse lessen aan bod komt.”
11
2. De leerkrachten Stelling 6: “Leerkrachten dienen een zo gevarieerd mogelijk aanbod in verband met MOS aan de leerlingen aan te bieden.”
12
2. De leerkrachten Stelling 7: “Leerkrachten die samenwerken met elkaar om diverse invalshoeken van MOS aan te brengen in hun lessen, geven dit een meerwaarde.”
13
2. De leerkrachten Stelling 8: “Leerkrachten moeten vooral het waarom en de voordelen voor MOS toelichten, zodat we kennis opdoen om hierover te beslissen.”
14
Samenvatting globale conclusie in verband met de leerkrachten 2. De leerkrachten Richtlijnen: 1.Waar hebben leerkrachten nood aan? 2.Hoe kunnen we dit concreet maken? 3.Mogelijke suggesties
15
3. De school / de directie Stelling 9: “MOS stopt niet bij leerlingen en leerkrachten, ook een duidelijk signaal van de directie is hiervoor nodig.”
16
Stelling 10: 3. De school / de directie “Het openlijk steunen van initiatieven in verband met MOS (van leerlingen en leerkrachten), zou bijdragen tot meer durf om acties op touw te zetten.”
17
3. De school / de directie Samenvatting globale conclusie in verband met de school Richtlijnen: 1.Waar heeft de school nood aan? 2.Hoe kunnen we dit concreet maken? 3.Mogelijke suggesties
18
Afronding Focusgroep met oprechte dank voor uw komst en essentiële bijdrage
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.