Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdLodewijk Bogaert Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Welkom bij La Place Lunchbijeenkomst Greenport Holland 8 januari 2014
2
Ruim 25 jaar geleden… Full convenience Traditioneel assortiment Tijd van –huzarensalade –kroketten –Mokka gebak
3
La Place in 1987 (Utrecht) Vers Transparant Huisgemaakt
5
La Place in 2014 La Place is de horeca- en foodgroep bij V&D en onderdeel van Sun European Capital Partners Meer dan 240 units op meer dan 100 locaties Meer dan 5.500 medewerkers Jaarlijks zo’n 36 miljoen gasten La Place events –Stadions, leisure, congrescentra –Jaarlijks ca 35 publieksevenementen
6
La Place Internationaal… 2 locaties in België 2 locaties geopend in Duitsland in 2013 Internationale expansie
7
Belangrijkste succesfactoren…
8
Mensen Je profiel bepaalt je succes in foodservice Motivatie telt, meer dan opleiding en ervaring De mensen bepalen de snelheid van expansie Promotie altijd van binnenuit (operations)
9
Gasten Onze gasten zijn verder dan wij denken Denk in gasten en dan pas in omzet Omzet kun je maken, gasten niet…
10
Leveranciers Small is beautiful Eigenaar zelf aan het roer Koop direct bij teler/producent Leven en laten leven Long term relationships
11
Grondstoffen Garbage in – garbage out Kies altijd voor kwaliteit Stel je grenzen Goedkoop is duurkoop
15
Innovatie Evolutie, maar soms ook revolutie Denk altijd in ‘’what’s next’’ ‘’het wiel’’ bestaat al… Zoek referenties –Toekomst: New York, Dallas –Low cost: Far East En neem je mensen mee!
16
innoveren…
17
Innoveren…
18
Concepten Bepaal je competitive advantage Geen ‘’me too…’’ Stretch je concept, maar altijd vanuit een basisvisie Één signatuur Simpel in basis, maar moeilijk te kopiëren vermenigvuldigbaar
19
Organisatie Creëer kleine ondernemingen met een eigen P&L Stuur verschillende formules apart aan Vergelijk met externe competitie en niet intern Houd een zeer kleine centrale
20
Eenvoud… Het is gemakkelijk om moeilijke dingen te maken Het is moeilijk om dingen simpel te maken
21
Flexibiliteit Denk in flexibiliteit: –Medewerkers –Inrichting –Recepturen –Assortiment –Organisatie
22
Marketing Soms een noodzakelijk kwaad… McDonalds is een marketing restaurant en La Place is een marktrestaurant De beste restaurants doen niet aan advertising
23
Maatschappelijk Verantwoord Je hebt ook een maatschappelijk doel Er is meer dan alleen resultaat Je moet er echt in geloven Als het je business helpt is dat mooi meegenomen
24
Stadskwekerij Osdorp Oude rozenkwekerij Amsterdam Vrijwilligers project Doel: reïntegratie 80 kansarmen Regelmaat en maaltijd Opleiding en arbeidsmarkt
25
Stadskwekerij Osdorp Tomaten Cherry tomaten Paprika’s Pepers Courgettes
28
De toekomst… Werk aan je opvolging Geef de nieuwe generatie een kans en de ruimte Verander je rol En... It never stops
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.