De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Scholenproject 2012-2016 ISM. Doel is: om het aantal rugbyspelers in Vlaanderen te verhogen via de lagere scholen om zo de leerlingen + leerkrachten de.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Scholenproject 2012-2016 ISM. Doel is: om het aantal rugbyspelers in Vlaanderen te verhogen via de lagere scholen om zo de leerlingen + leerkrachten de."— Transcript van de presentatie:

1 Scholenproject 2012-2016 ISM

2 Doel is: om het aantal rugbyspelers in Vlaanderen te verhogen via de lagere scholen om zo de leerlingen + leerkrachten de waarden en principes van het rugbyspel op een leuke en speelse manier aan te leren. Via het “Get to rugby programma” = een initiatief van de IRB dat gesteund wordt door de FBRB-VRB- LBFR

3 Neven doelstellingen Band tussen de scholen in de buurt van de clubs verbeteren– Schoolcoördinator Clubs bijstaan in hun scholenwerking (provinciale DO) Start + verbetering scholencompetitie Uniform scholenproject voeren Bekendheid van de sport in België/plaatselijke regio vergroten

4 TRY De eerste fase bestaat eruit om spelers en leerkrachten LO te laten rugby spelen in de school om zo kennis te maken met de waarden, passie, principes en vaardigheden van het rugbyspel. PLAY In de 2de fase zullen de spelers het spel spelen in een veilige omgeving op de club STAY De focus in de laatste stage ligt op de verdere ontwikkeling van de spelers + op retentie als speler, trainer, scheidsrechter, bestuurder of vrijwilliger van een schoolteam of in een club 4 VERSCHILLENDE STADIA

5 Strategie 1. PLANNEN: Werken met scholen in de buurt van de rugbyclubs en daar het “get into rugby programma” implementeren 2. INVESTERINGVia de facultatieve jeugdsport van BLOSO extra middelen krijgen (ook andere zoals sporttak in de kijker, …) 3. MENSENWerken met opgeleide trainers (provinciale DO’s) in elke provincie + in elke club een schoolcoördinator 4 TOOLKITMateriaal KIT voorzien voor de scholen om en aan rugby te laten en blijven doen. 5. ONLINE: Het geven van online middelen door de website: www.irbgetintorugby.com – om de spelers en leerkrachten te ondersteunen www.irbgetintorugby.com 6. PROMOTIE: Promotie van het “get into rugby” programma bij verschillende instanties ( clubs, SVS, BVLO, …) 7. MANAGEMENT: Middelen uitwerken om stijging te monitoren + te evalueren (aansluiting van nieuw leden meten) 5

6 Plannen De clubs per provincie gaan targetten die (zie volgende dia) al een rugbyschool hebben! Kijken hoeveel jeugdspelers < 13j de club al heeft (status 10/05/2012) Kijken hoeveel trainers de club al heeft Kijken of er al “rugby minded” personeel in de school aanwezig is.

7 West/Oost-VL clubsJeugdleden < 13jAantal trainersRugbyscholen? Dendermonde83 Gent50 Oudenaarde31 Antwerpse clubsJeugdleden < 13jAantal trainers Antwerpen34 Schilde47 Mechelen7 Laakdal16 Limburgse clubsJeugdleden < 13jAantal trainers Maaseik20 Heusden-Zolder24 Lommel0 VL-Brab./Bru. ClubsJeugdleden < 13jAantal trainers Leuven39 BSB – Tervuren133 Celtic – Elsene20

8 Hoe instappen? Een club kan instappen indien ze voldoet aan bepaalde criteria: – Hebben van een schoolcoördinator – Hebben van voldoende trainers (of trainers willen opleiden) – Financiële inbreng doen voor de provinciale DO (deels via jeugdsportproject BLOSO)

9 KPI’s Elke deelnemende club moet minimum 40 jeugdspelers hebben onder 13 jaar (eind 2016) 4 provinciale DO’s (19u – half-tijds) hebben in elke provincie(s) of meer per provincie Minimum 4 scholen per club bereiken Minimum 4 clubs per provinciale DO bereiken

10 Investering Inspringen op het IRB programma “Get into rugby” Middelen genereren via de facultatieve jeugdsport BLOSO Samenwerken met VLABUS voor de provinciale DO’s in elke provincie(s) Samenwerken met SVS voor de schoolcontacten en hun kalender Eigen middelen generen vanuit de clubs - VRB

11 Cijfers – begroting opmaken KostenOpbrengsten PersoneelSubsidie Provinciale DO’s59.280€ (14820€ per DO) Bloso Km’s DO’s Clubs MateriaalVRB Promotiekit? (wacht op IRB) Kledij DO’s600€ Kledij leerkrachten Promotiemateriaal Tornooien Rode kruis Scheidsrechters

12 HRM – Personeel Provinciale DO’s per provincie(s) aanstellen via: – Samenwerking met clubs - VRB – Samenwerking met VLABUS Link tussen contactpersonen: Leerkrachten LO opleiden : – Via nascholingen met SVS – Via nascholingen met BVLO SchoolProvinciale DO SVS BVLO Club School- Coördinator VRBIRB

13 TRY - PLAY - STAY TOOLKIT De toolkit zal bestaan uit materiaal dat door Gilbert zal geleverd worden. Materiaal voor de leerkracht (CD + rugby info) 6 ballen:- 3x maat 3, 3x maat 4 2 fluitjes, 1 ball pomp 40 kegels 12 partijvestjes 12 tags 12 tag gordels Poster en mat 13

14 Online Spelers en leerkrachten ondersteunen via: – www.irbgetintorugby.com www.irbgetintorugby.com – Rugby Ready – Beginners gids – Eigen website/cursussen VRB – T-shirt leerkrachten?

15 www.irbgetintorugby.com

16 Promotie Via SVS en hun contacten met de scholen Via de clubs Via contacten met leerkrachten LO en studenten LO Via BVLO Via website – facebook – twitter Via onze goede contacten met de media (nieuwsblad.be)

17 MiddelKanaalDoelgroepAantalTiming Verantwoord elijke Voortgangsbewaking Website Vlaamse Rugby Bond en www.irbgetintorugby.c om internet Scholen, leerkrachten, Ouders, leerlingen (<13j) September STC, RC, PDO Kalender SVS Email, internet Scholen, leerkrachten STC, RC, PDO Nieuwe mediainternet Scholen, leerkrachten, Ouders, leerlingen (<13j) STC, RC, PDO Affiche Tijdschirft, internet, scholen, miniemen (14,15j) en kadetten (15,16j), ouders, clubbesturen, trainers, nieuwe leden STC, RC, PDO Media Internet, kranten Scholen, leerkrachten, Ouders, leerlingen (<13j) September STC, RC, PDO

18 Opvolging – evaluatie Aantal nieuwe leden kunnen meten door het inschrijvingsformulier van de VRB + dit kunnen aanduiden in de database! RDO’s peilen naar hun ervaringen, tussentijdse evaluaties Clubs bevragen

19 19


Download ppt "Scholenproject 2012-2016 ISM. Doel is: om het aantal rugbyspelers in Vlaanderen te verhogen via de lagere scholen om zo de leerlingen + leerkrachten de."

Verwante presentaties


Ads door Google