De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

CCZ gaat “exclusief en duurzaam” digitaal Leerlingen met hun eigen IPad de digitale onderwijswereld in.

Verwante presentaties


Presentatie over: "CCZ gaat “exclusief en duurzaam” digitaal Leerlingen met hun eigen IPad de digitale onderwijswereld in."— Transcript van de presentatie:

1 CCZ gaat “exclusief en duurzaam” digitaal Leerlingen met hun eigen IPad de digitale onderwijswereld in

2 Thema’s voor deze avond  Waarom digitalisering in het onderwijs  Doelstellingen CCZ rondom digitalisering  Waarom Apple/IPads  Onderwijsprogramma  Kosten en voorwaarden

3 Digitalisering in het onderwijs  Efficiëntie, effectiviteit, praktisch, kostenbesparend, tijdsbeeld, netwerk, beroepstoekomst

4 Waarom digitalisering in het onderwijs?

5 Doelstellingen CCZ  Aansluiting onderwijs op veranderende maatschappelijke en economische context.  Vergroten van efficiëntie en effectiviteit van de lessen.  Aansluiting op verschillende leerstijlen, tempo en leerstrategie van de leerlingen.  Vergroten van het maatwerk bij leerproblemen zoals dyslexie en dyscalculie.  Vergroten van eigenaarschap van leerlingen voor onderwijsleermiddelen.

6 Wat gaan we in de praktijk zien?  1. Tijd- en plaats onafhankelijk leren  2. Eigen tempo en niveau  3. Afwisselende werkvormen  4. Spelenderwijs leren  5. Flexibele werkplekken  6. Multimedia

7 Waarom Apple/ipads Apple  Beheer is relatief makkelijk  Praktisch goed in te zetten in het onderwijs  Uitstraling is exclusief en passend bij CCZ  www.macscholengroep.org IPad  Batterij gaat hele schooldag mee  Onderwijsprogramma’s (content) worden nu voor de IPad gemaakt  Geen muur tussen leraar en leerling  Foto’s maken  ibooks + ibooks Author  Kan mee op uitstapjes  Intuïtief en handzaam  Vele specifieke apps (programma’s) op de markt

8 http://www.youtube.com/watch?feat ure=player_detailpage&v=- qHj3dxJ6vM

9 Onderwijsprogramma Doedagen  Eerste 4 weken worden gebruikt om leerlingen op te voeden met een IPad  Aanbod van digitale lesprogramma’s die gericht zijn op beroepsoriëntatie AVO-lessen  Nederlands, wiskunde, Engels en biologie maken in september 2012 een start met digitale lesprogramma’s  Leerlingen hebben dit jaar ook nog hun boeken

10 Structuur  Agendabeheer  Toets planning  Cijferupdate  Rooster  Onderwijsopdrachten  Digitale leeromgeving – Google apps

11 http://www.youtube.com/watch?feat ure=player_detailpage&v=gUCpOYdG 8hM

12 Kosten en voorwaarden  Het Apple project wordt gedeeltelijk bekostigd door “Stichting Steun”  De kosten blijven daardoor beperkt tot 300 euro, gespreid over vier jaar  U krijgt een nota voor 75 euro per jaar, naar keuze te betalen in één of drie termijnen  De leerling ontvangt de Ipad na betaling van de eerste termijn  Bij schoolverlaten, anders dan na 4 jaar, wordt de Ipad ingeleverd op school

13 Garantievoorwaarden  De Ipads zijn niet extra verzekerd door school. De leerling en diens ouder(s)/verzorger(s) zijn bij verwijtbaar gedrag, zelf aansprakelijk voor schade, diefstal, etc.  Op de Ipads zijn de normale garantievoorwaarden van toepassing van Apple  De leerling is zelf verantwoordelijk voor de Ipad en wordt geacht zelf zorg te dragen voor goed eigenaarschap  Bij schade kijkt school of deze nog gerepareerd kan worden en krijgt de leerling ter overbrugging een Ipad te leen om de continuïteit te waarborgen

14 Op weg naar een exclusief en duurzaam digitaal schooljaar

15 Ipad regels  De Ipad wordt geleverd inclusief beschermhoes, school Apps, reparatie en ondersteuning  De leerling gaat met de Ipad en accessoires om conform de regels van school  Dit betekent o.a. dat de Ipad opgeladen op school komt en in de beschermhoes wordt vervoerd en opgeborgen  Ook wordt de leerling geacht verantwoord met de (sociale) media om te gaan op de Ipad

16 Overeenkomst  U krijgt binnenkort een Ipad overeenkomst toegestuurd, die wij ondertekend terugverwachten voor 9 juli  U ontvangt in week 28 een aparte nota  Voor 20 augustus moet de eerste termijn van die nota zijn voldaan. Indien wij de eerste termijn niet ontvangen hebben, kunnen wij de Ipad niet aan uw kind uitleveren  Bij de overeenkomst vindt u tevens de regels en gedragscode rondom de Ipad en ICT


Download ppt "CCZ gaat “exclusief en duurzaam” digitaal Leerlingen met hun eigen IPad de digitale onderwijswereld in."

Verwante presentaties


Ads door Google