De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

SAP HR DAY 23 april 2010.

Verwante presentaties


Presentatie over: "SAP HR DAY 23 april 2010."— Transcript van de presentatie:

1 SAP HR DAY 23 april 2010

2 Agenda Voorstelling Prato NEW Dimona SOnet Self Service Vragen
Contactgegevens

3 Agenda Voorstelling Prato NEW Dimona SOnet Self Service Vragen
Contactgegevens

4 Voorstelling Prato Motto
Groeiende onderneming (ontstaan uit ASAP Interim) Motto: GAS GEVEN Grondig Actie Snel Groei Een Vastberaden Enthousiasme No-nonsense

5 Voorstelling Prato Producten
SOnet HiAnt Software voor sociaal secretariaat Software voor tijdelijke tewerkstelling Extra modules: SMS Webservices Beheer via internet Koppeling met VDAB Personeelsbeheer Loonberekeningen DMFA

6 Agenda Voorstelling Prato NEW Dimona SOnet Self Service Vragen
Contactgegevens

7 DIMONA (Déclaration Immédiate / Onmiddellijke aangifte):
NEW Dimona Definitie DIMONA (Déclaration Immédiate / Onmiddellijke aangifte): Werkgever informeert RSZ: over tewerkstelling van werknemer met elektronisch bericht voor de aanvang van de tewerkstelling De Dimona stelt op ondubbelzinnige en eenvormige wijze de arbeidsrelatie vast tussen de werkgever en de werknemer

8 NEW Dimona Evolutie Uitbreiding voor studenten + vrijwillige instappers Introductie personeelsbestand Cross- controle Dimona - DMFA Dimona verplichting voor bijna alle WG Verplichte overschakeling voor iedereen Gebruik SIS kaart 2006 1999 Feb. – Mrt. 2010 1998 Okt. 2001 2003 Okt Introductie Dimona interim, transport- en bouwsector Toevoeging van gelegenheids- arbeid in Dimona Nieuw kanaal: sms Testfase Mogelijkheid tot overstap

9 NEW Dimona Gebruik Dimona
Evolutie aantal Dimona-aangiften NATIONAAL Evolutie aantal Dimona-aangiften PRATO

10 NEW Dimona Distributienet

11 NEW Dimona Gebruik gegevens
Dimona gegevens worden o.a. gebruikt voor berekening van: Jaarlijks vakantiegeld (arbeiders) Kinderbijslag Kraamgeld Opleidingscheques Werkloosheidsuitkeringen Bijdrage arbeidsongevallenverzekering Premies (derde-betalenden, 50-plussers,…) Sociale bijstand (vb. leefloon,…) door de OCMW’s

12 NEW Dimona Veranderingen
Gebruik nieuwe technologieën Gebruiksvriendelijkere webtoepassing Drempelverlagend voor andere e-govtoepassingen Webservices XML Onmiddellijke online controle van gegevens Relationele databank Makkelijkere integratie van toekomstige noden en vragen Afgeschermde gegevens

13 NEW Dimona Conceptueel

14 NEW Dimona Conceptueel

15 (dubbele aangiften, overlappende periodes,…)
NEW Dimona Opkuis 1 jan.2008 1 apr. 2010 Periode van 18 maanden Maximum aantal maanden terug voor het uitvoeren van controles (werkloosheid, arbeidsongevallen,…) OPKUISACTIE (dubbele aangiften, overlappende periodes,…) Doelstelling: propere database

16 NEW Dimona Conceptueel

17 NEW Dimona Concepten en terminologie

18 NEW Dimona Conceptueel

19 NEW Dimona Kern van het systeem
Anomalieën Vormcontrole Inhoudscontrole Identificatie werknemer IN OUT Verwerking Dimona DB

20 NEW Dimona Kern van het systeem
Definiëring van een groot aantal spelregels ivm het wijzigen van dimona-aangiftes voorbeelden Werknemer start later op dan oorspronkelijk aangegeven Werknemer daagt niet op De einddatum van contract wordt aangepast

21 NEW Dimona Conceptueel

22 NEW Dimona Identificatie van de werknemer
Doelstelling Harmonisering van het identificatieproces tussen de verschillende toepassingen (Dimona, DmfA, ASR,…) Betere kwaliteit Verhoging van de snelheid Input 1e contact  MID (Minimale Identificatie Data) 2e contact  INSZ voorkeur Output Feedback

23 NEW Dimona Conceptueel

24 DIMONA IN Indien positieve notificatie: Dimona = aanvaard
NEW Dimona Berichten DIMONA IN Indien positieve notificatie: Dimona = aanvaard het nummer van de aangifte wordt meegedeeld de periode wordt aangemaakt het identificatienummer van de periode wordt eveneens meegedeeld Indien negatieve notificatie: Dimona = geweigerd de periode wordt niet aangemaakt Indien een voorlopige notificatie: Dimona in afwachting van validatie In functie van de aanvaarding of weigering wordt het identificatienummer al dan niet meegedeeld

25 NEW Dimona Conceptueel

26 NEW Dimona Beveiliging
Vanaf heeft de werkgever de keuze om enkel via beveiligde kanalen de Dimona-aangiften te versturen Resultaat: Logischer proces en betere kwaliteit van de gegevens Geen vervuiling meer Beter beheer van de Dimona-aangiften Gebruiksvriendelijker

27 Webservices voor consultatie
NEW Dimona NEW Nieuwigheden vanaf Webservices voor consultatie  via bepaalde zoekcriteria communiceert de werkgever met de RSZ opvragen van gegevens op een toegankelijke manier betere afstemming van het bedrijfsproces RSZ werkgever / dienstverlener technische drempel verlaagt onmiddellijke respons Request & answer  mogelijkheid om het personeelbestand op te laden

28 Agenda Voorstelling Prato NEW Dimona SOnet Self Service Vragen
Contactgegevens

29 SOnet Self Service Conceptueel
Beheerder Beheerder Beheerder Gebruiker Aanvraag of registratie Aanmaken en aanpassen accounts Aanmaken en aanpassen accounts Aanmaken en aanpassen accounts Self Service SOnet Controleren, goedkeuren, afkeuren Persoonlijke gegevens Rooster Tellers & cumuls Teamleader Overzicht Definitieve goedkeuring Definitieve goedkeuring HR (master gebruiker) HR (master gebruiker) HR (master gebruiker) HR (master gebruiker) HR (master gebruiker) HR (master gebruiker)

30 Verlof Ziekte Planningswijziging
SOnet Self Service Verlof Ziekte Planningswijziging

31 SOnet Self Service

32 SOnet Self Service

33 SOnet Self Service

34 SOnet Self Service

35 Wat brengt SOSS voor mijn onderneming op?
SOnet Self Service Wat brengt SOSS voor mijn onderneming op? Bevraging van HR-professionals Per verlofaanvraag: 10 tot 30 minuten uitvoering – verwerking Per jaar: 5 tot 15 verlofaanvragen per persoon per jaar Productief uur: 25 € => 40 € VB 1: 31 medewerkers, 15 minuten, 10 verlofaanvragen per jaar, 30 € 4650 minuten of 77.5 uur => € VB 2: 109 medewerkers, 10 minuten, 8 verlofaanvragen per jaar, 25 € 8720 minuten of uur => € VB 3: 14 medewerkers, 15 minuten, 12 verlofaanvragen per jaar, 35 € 2520 minuten of 42 uur => €

36 Gevraagde investering voor SOS
SOnet Self Service Gevraagde investering voor SOS Instapinvestering per jaar: € 250 per jaar Inclusief 5 gebruikers Pakket van 10 extra gebruikers € 120 per jaar Pakket van 25 extra gebruikers € 250 per jaar Pakket van 100 extra gebruikers € 500 per jaar VB 1: 31 medewerkers budget: € gevraagd: € ( ) VB 2: 109 medewerkers budget: € gevraagd: € ( ) VB 3: 14 medewerkers budget: € gevraagd: € (5 + 10)

37 Wat betekent SOSS voor mijn onderneming?
SOnet Self Service Wat betekent SOSS voor mijn onderneming? Concrete tijdsbesparing Toekomstgerichte tool Eigentijds imago Beperking van papieren administratie Nieuwe tool voor uw medewerkers

38 Concreet: Implementatietraject 2 weken
SOnet Self Service Concreet: Implementatietraject 2 weken te gebruiken codes (VAK, VVJ, KOM, BF,…) tellers Meer info: Dirk Depré of Sabine Menze

39 Agenda Voorstelling Prato NEW Dimona SOnet Self Service Vragen
Contactgegevens

40 Vragen

41 Agenda Voorstelling Prato NEW Dimona SOnet Self Service Vragen
Contactgegevens

42 Prato Services Kuringersteenweg 304 bus 2 3500 Hasselt T: 011/71 12 80
Contactgegevens Prato Services Kuringersteenweg 304 bus 2 3500 Hasselt T: 011/ F: 011/


Download ppt "SAP HR DAY 23 april 2010."

Verwante presentaties


Ads door Google