De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

ONDERSTEUNENDE DIENSTEN IN DEN BELL

Verwante presentaties


Presentatie over: "ONDERSTEUNENDE DIENSTEN IN DEN BELL"— Transcript van de presentatie:

1 ONDERSTEUNENDE DIENSTEN IN DEN BELL

2 Vooraf enkele termen Hoera: digitale gids met contactgegevens Stad, OCMW, Zorgbedrijf, Haven, Politie en enkele stedelijke vzw’s Intranet Den Bell: gedeelte op het intranet van de stad en het OCMW met info + reserveren van lokalen en dienstvoertuigen binnen den Bell Manap: intern telefoonsysteem, waardoor u enkel de 4 laatste cijfers moet gebruiken (= kostenbesparend) Sigel: afgekorte termen om een afdeling/dienst aan te duiden (stadsbreed) voor oa: interne post STOP-principe: Stappers, trappers, openbaar vervoer en poolen, in deze volgorde stellen de stad en het OCMW voor dat u zich verplaatst (zowel dienstverplaatsing als woon-werkverkeer)

3 WERKEN IN DEN BELL Toegang en toegankelijkheid Vergaderen
Telefoon en laptop Afval (papier  printrooms; ander afval  kitchenettes) Vakbibliotheek Binnenplein (District Antwerpen) De fietsenkelder (STOP-principe) Parking

4 Digitaal Werken Digitale groepsklassementen volgens vaste afspraken
Alle documenten die je ontvangt of opmaakt in het kader van je functie, klasseer je in het groepsklassement (G-schijf). Gebruik hiervoor niét de C-schijf van je computer Unieke en volledige dossiers Alles in verband met één dossier klasseer je zo, dat jij en je collega’s dit dossier op één plaats in het digitale klassement kunnen raadplegen. Informatiedelen Dossiers zijn toegankelijk voor alle betrokkenen; sla informatie niet onnodig dubbel op Optimaal digitaal: gebruik papier alleen indien echt nodig Print alleen als het echt nodig is, evalueer inkomende en uitgaande papieren post Er is geen ruimte voor papieren klassementen en de kastruimte voor een gemeenschappelijk papieren klassement is beperkt (< 2 m per persoon) (werkplekdelen en cleandeskbeleid)

5 Meer informatie Infosessies ‘Digitaal klasseren voor nieuwe medewerkers’ (stad) / ‘Opleiding Mappenstructuur’ (OCMW) => De uitnodiging hiervoor volgt nog. Je informatiebeheerder (namen terug te vinden op intranet van het stadsarchief) is je eerste aanspreekpunt op de werkvloer voor alle vragen over digitaal werken en informatiebeheer op je afdeling. Informatie, richtlijnen, sjablonen, tips, handleidingen, opleidingsmateriaal,… zijn terug te vinden op het intranet van het stadsarchief: (tabblad ‘Informatiebeheer’)

6 FACILITAIRE DIENST 6 Wat doet de facilitaire dienst?
Gebouwbeheersysteem  klimatisatie, alarmen, toegangsbeheer, security,… Economaat, afvalbeheer, onderhoud koffieautomaat Leveringen  via de laad- en loszone (Boudewijnsstraat 4) Technische en logistieke ondersteuning driehoek en vergaderinfrastructuur toren De facilitaire dienst volgt volgende externe partners op: Schoonmaak – via vzw Werkhaven Fietshersteldienst – via vzw Fietshaven Concessie restaurant – vzw CAS Nachtwakers – Seris (ook in ‘t weekend en op feestdagen) Hoe te contacteren? Melding op intranet Den Bell via mail naar telefonisch (03 338) 65 90 6

7 ONTHAAL Wat doet het onthaal? Hoe te contacteren? 7
Onthaal van bezoekers (internen en externen) Onthaal nieuwe Bell-medewerkers Beheer reservaties vergaderinfrastructuur toren Contactpunt voor poolwagens, dienstfietsen, beamers, vervangbadges, … Contactpunt voor recent verloren voorwerpen Bemannen noodtelefoon Toegangsbeheer parking Hoe te contacteren? Via het nummer (nummer niet doorgeven aan externen!) ( Ter info: Infonummer Stad: – infonummer OCMW: ) Via mail 7

8 ICT helpdesk Wat doet de helpdesk? Hoe te contacteren? 8
Technische ondersteuning voor ICT en telefonie Hoe te contacteren? Via het nummer 7777 Melding op intranet Den Bell: 8

9 WAT IN NOODSITUATIES? Verwittig onmiddellijk het intern nummer 6100
Geef de locatie van de noodsituatie nauwkeurig weer: verdieping kleur van je werkplek ( paars, donkergroen, lichtblauw, beige, ... ) of dichtstbijzijnde vergaderlokaal Volg de pictogrammen “nooduitgang” om het gebouw langs de dichtstbijzijnde nooduitgang te verlaten Gebruik NOOIT de lift! 9

10 VERZAMELPUNTEN BIJ EVACUATIE
Verzamel op het kruispunt Sint-Laureisstraat - Diercxensstraat (paars en donkergroene kleur: ingang 3) Francis Wellesplein (Toren + lichtblauwe en beige kleur: ingang 1 of hoofdingang) Boudewijnsstraat - Diercxensstraat ( lichtgroene, bordeaux en gele kleur: ingang 2 ) Plan: !! Het is verboden te roken tijdens de evacuatie!! Hesjes Groen: EIP’ers (EHBO, blussen kleine brand en basisregels evacuatie = “politie” = beslissen welke weg te volgen)  namen in printrooms Geel: evacuatiebegeleiders (voorhoede = mensen leiden naar de noodtrappen/uitgangen, achterhoede = controle op achterblijvers) Oranje: crisisteam (checkt de aan/afwezigheden bij de hiërarchische lijn, nemen de beslissingen) 10

11 ERGONOMIE IN DEN BELL Op intranet den Bell Instructiefilmpjes

12 VRAGEN? Intranet Den Bell 12


Download ppt "ONDERSTEUNENDE DIENSTEN IN DEN BELL"

Verwante presentaties


Ads door Google