Download de presentatie
GepubliceerdChristiana Cools Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Wat is het geven van feedback?
2
Schrijf op, welk plaatje feedback voorstelt en waarom
Het geven van feedback Schrijf op, welk plaatje feedback voorstelt en waarom
3
Het geven van feedback 1
4
Het geven van feedback 2
5
Het geven van feedback 3
6
Het geven van feedback 4
7
Het geven van feedback 5
8
Het geven van feedback 6
9
Het geven van feedback 7
10
Het geven van feedback 8
11
Het geven van feedback 9
12
Het gaat om drie facetten: Waarneming Oordeel Reactie
Het geven van feedback Het gaat om drie facetten: Waarneming Oordeel Reactie
13
Waarneming Wat zie of hoor ik aan gedrag bij de ander
Het geven van feedback Waarneming Wat zie of hoor ik aan gedrag bij de ander
14
Oordeel Wat vind ik van dat gedrag?
Het geven van feedback Oordeel Wat vind ik van dat gedrag?
15
Reactie Wat is het gevolg van dat gedrag?
Het geven van feedback Reactie Wat is het gevolg van dat gedrag?
16
Het geven van feedback Effectieve feedback Doelgericht
Geeft verschil nieuws Precies en observeerbaar Positief geformuleerd
17
Het geven van feedback De formule
Beschrijf veranderbaar gedrag Beschrijf concreet en specifiek gedrag (gezien en gehoord) Gebruik een “ik” boodschap Geef het effect aan van het gedrag op jou Laat de ander reageren Vraag om het gewenste gedrag Verken samen oplossingen
18
Feedback geven heeft een zender en een ontvanger nodig
Het geven van feedback Feedback geven heeft een zender en een ontvanger nodig
19
Het geven van feedback De zender (feedback gever)
Benoemt concreet gedrag Geeft ruimte voor interpretaties Benoemt effect waarnemingen Stelt de vraag: word ik begrepen Geeft ruimte aan reactie Geeft handreikingen en tips
20
Het geven van feedback De zender Speelt niet in op karakter persoon
Oordeelt niet over gedrag Praat niet over anderen Komt er niet op terug na langere tijd Is niet onpersoonlijk en formuleert niet algemeen Bespreekt niet wat niet te veranderen is Geeft niet- adviezen Is niet belerend
21
Het geven van feedback De ontvanger
Luistert naar feedback zonder onderbrekingen Beseft dat hij/zij een kadootje krijgt en bedankt de zender Vraagt om verduidelijking Herhaalt wat gezegd wordt Bepaalt wat hij met de feedback gaat doen
22
Het geven van feedback De ontvanger Gaat niet in de verdediging
Ontkent de waarneming niet Gaat niet argumenteren Geeft “niet” verwijten Loopt niet weg
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.