Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFerdinand Dijkstra Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Onthaalbediende in gezondheidszorg
Nathalie Fransen Sarah Van Puijm Sofie Van Puijm
2
Inhoud Taken Speciale eigenschappen Speciale taken
3
Inleiding Belangrijk onderdeel Medisch administratief personeel
Uiteenlopende groepen Speciale diensten
4
Taken Verschillende werkzaamheden:
Telefonische contacten Ziektemeldingen en absentielijsten Dienstrooster Spoed-en noodgevallen Patiëntenregister In polikliniek andere werkzaamheden: Inschrijving Doorverwijzing naar specialist Afspraken maken met patiënten
5
Taken 2 Werkzaamheden bezoekers hangt af van aard van bezoek:
Inlichtingen Doorgeven van boodschap Afhalen van patiënten Dringend bezoek buiten bezoektijden Zakelijke bezoekers: Vertegenwoordigers Leveranciers Bloemenverzorgers en dergelijke
6
Speciale eigenschappen
Handelend kunnen optreden Zelfstandig kunnen werken Nauwkeurig werken Dienstverlenende en sociaal-voelende instelling Representatief zijn Kennis medische termen bezitten
7
Speciale taken Voeren van gesprek aan balie:
Begin gesprek met vriendelijke aandacht Kijk bezoeker recht aan Neem tijd om te luisteren en laat bezoeker uitspreken Luister met interesse Laat merken dat je luistert Geef bezoeker het gevoel dat hij gerespecteerd is Geef korte reactie
8
Speciale taken 2 Opnemen van telefoons: Meteen telefoon beantwoorden
Spreek dicht bij microfoon, houd hoorn goed tegen oor Noem eerst naam instelling, afdeling, eigen naam Bij telefoon alle benodigde materialen hebben Naam tactvol te weten komen
9
Speciale taken 3 Wordt niet ongeduldig
Laat niemand wachten op verbinding Zoek alternatief als men niet aan vraag van beller voldoet Wikkel telefoongesprekken correct en vlot af
10
Speciale taken 4 Centrale receptie: Telefooncentrale Inlichtingen
Huisregels Extra zaken: Kaartsysteem Lijst met informatie over personeel Vakken in- en uitgaande post
11
Speciale taken 5 Speciale taken: Balie bij polikliniek Afsprakenbureau
Oproepen personeels leden Aannemen van post, pakjes enz. voor patiënten Mededelingen via intercom Balie bij polikliniek Afsprakenbureau Opnamebureau Balies op afdelingen
12
Speciale taken 6 Contact met hoofd van afdeling:
Goede samenwerking en het geven van inlichtingen Bijzondere gegevens van patiënten noteren Dagrapporten maken en dieetlijst bijhouden
13
Conclusie Onthaalbediende is geen verlenging van medische staf
Zij heeft de taak van alle onthaalbediendes: Ontvangen, opvang en verwijzing bezoekers Verschil met collega’s zit in sociale instelling
14
Einde
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.