De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Februari 2007.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Februari 2007."— Transcript van de presentatie:

1 Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Februari 2007

2 Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Pagina 2 Monitoren van KPI’s van uw introductie Sales Performance – Volume, omzet, prijs, doorstroming en distributie Situatie in de winkel – Facings, positie / lokatie, out of stock Distributie Gap – Selling vs Non Selling Stores Consument – Bekendheid en imago Media – Sales impact GRP’s

3 Februari 2007 Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Pagina 3 Sales Performance RMS / ScanTrack Express Markten – Food, Drug en/of Petrol. Absolute / relatieve accounts. Feiten – Standaard: volume, omzet, prijs, distributie, doorstroming – Uitbreiding: promotie volume / omzet, promotie distributie Output – Excel tabellen en grafieken Levering – Wekelijks, max. 10 werkdagen Hoe presteert uw introductie in termen van distributie, rotatie en aandeel? 19 29 36 49 56 61 57 63 66 64 62 61 66 70 46 51 64 62 64 52 48 47 4 7 16 45 33 43 53 48 54 36 55 59 51 55 65 41 44 68 66 62 54 52 48 60 56 41 39 51 66 63 71 72 51 36 51 53 57 61 62 68 64 62 64 52 48 47 54 55 26 10 37 64 68 62 67 66 52 38 55 59 62 67 68 66 62 54 52 0 10 20 30 40 50 60 70 80 06009060100601106012060130601406015060160601706018060190602006021060220602306024060250602606027060280602906030060310603206033 PC GEWOGEN DISTRIBUTE ITEM AITEM B ITEM CITEM D FOOD/DRUG-PERF INCL ALDI EXCL LIDL

4 Februari 2007 Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Pagina 4 Situatie in het winkel AS / Winkel Observaties Winkel Registratie – Merk X Markten – Food + accounts – Drug en Petrol na toestemming retailer Feiten – Facings, out of stock, lokatie in de winkel, positie op het schap. Tailor made registraties mogelijk. – Combi met sales o.b.v. winkel clusters optioneel Output – Excel tabellen – Combi Scan- track Express mogelijk Levering – Na 1 week Zijn de condities van mijn introductie op winkelvloer naar wens?

5 Februari 2007 Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Pagina 5 Distributie Gap AS / Store Explorer Omzet per winkel (corr.) Vergelijking winkels met en zonder Merk X Output – Grafieken Levering – Eenmalig, in overleg Markten – Winkelgroep met introductie en zonder, binnen Food, Drug of relevante account Feiten – Doorstroming, aandeel Kan ik argumentatie vinden om meer listings te krijgen?

6 Februari 2007 Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Pagina 6 Media AC / Media Tracking Output – Excel grafieken en tabellen Levering – Eenmalig, in overleg Markt – Food en/of Drug Feiten – Media Incremental, Base, Omzet per GRP Leveren mijn media investeringen voldoende op voor mijn introductie?

7 Februari 2007 Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Pagina 7 Consument CR / Consumenten Tracking Naamsbekendheid ontwikkeling Output – Excel grafieken Levering – Eenmalig of meerdere malen, 1 week na meetperiode Feiten – Naams-, reclame bekendheid (TOP, Spontaan geholpen) en Imago (o.b.v. stellingen) Standaard 150 respondenten per meting Standaard doelgroep: Boodschappers 20-49 In hoeverre is de introductie bekend bij de consument? Wat voor beeld heeft de consument van de introductie? Imago ontwikkeling

8 Februari 2007 Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Pagina 8 Investering Sales Performance – Standaard, vanaf € 65 EAN / week, minimaal € 500 Winkel Observaties – Eenmalig vanaf €1.500, extra weken vanaf € € 500 Distributie Gap – Per product/markt combinatie € 1.000 Media – Vanaf € 2.500 Consument – Eenmalig tussen € 2.175 en € 3.700 – Elke extra meting tussen €1.250 en € 2.000 Afname minimaal 3 onderdelen: 5% korting, alle onderdelen 10%

9 Februari 2007 Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Pagina 9 Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company


Download ppt "Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Februari 2007."

Verwante presentaties


Ads door Google