Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Dienstenmarketing PROCES
Tom Himpe Hannelore D’haene Sibyl Vrielynck Leen Scherrens Gill Vandenbroucke Matthias Vanneste Prof. Maegherman
2
“DIENSTENMARKETING, NIET ZO SAAI ALS JE DENKT”
WELKOM BIJ: “DIENSTENMARKETING, NIET ZO SAAI ALS JE DENKT”
4
Rolverdeling Matthias als Herwig Van Hove (Kok)
Leen als An Sjovis (Opdienster) Sibyl als Marie-Claire Duval (Manager) Gill als Sylvain Van De Putte (Klant) Lore als Professor Emeritus Charles Noteboom Tom als Bob Berendts (Interviewer)
5
PRE - SERVICE 1. Behoeftebesef
2. Informatie zoeken en alternatieven afwegen restaurant NMBS Quick Boterhammetjes Pamela Anderson Metro
6
CORE - SERVICE Front Office 1. Binnenkomen - filevorming - wachtlijnen
wachtlijnentheorie Back Office
7
CORE - SERVICE Front Office 2. Onthaal - rokers / niet-rokers
- welke taal voor kaart - begeleiding naar tafel Back Office
8
CORE - SERVICE Front Office 3. Opname bestelling - wachttijd
Back Office 4. Doorgeven aan kok - opprikken briefje - lezen briefje - pizza maken
9
CORE - SERVICE Front Office 6. Self-service saladbar - bord nemen
- geen wachttijd Back Office 5. Opdienster zorgt voor drank - aanvullen saladbar
10
POST - SERVICE - Beoordeling personeel - Servicetheorie
tweetaligheid ?
11
CORE - SERVICE - Laatste fase: de afrekening
12
POST - SERVICE PLUSPUNTEN - vriendelijke service - vlotte afrekening
MINPUNTEN - gebrekkige tweetaligheid - trage bediening
13
Andere beoordelingsfactoren
- Dienstomgeving - Personeel - Ondersteunende elementen - Andere klanten
14
Het belang van proceswerking
- Duidelijke taakomschrijving - Vastlegging van werkwijze en procedure - Opsporen van kritische punten - Vinden van inefficiënties
15
Twee voorbeelden Bank Mailing
16
Direct-mail
17
Adressen Keuze adressenbedrijf Huur / Abonnement / Aankoop
Mogelijke extra’s Etiket: manueel Diskette of print en peronaliseren Ontdubbelen Corrigeren en opvolgen adresbestand
18
Handeling Vullen omslagen: machinaal manueel
Frankering: 4 mogelijkheden Afhankelijk van gewicht, vorm en aantal stuks
19
Sortering Voorkeurtarieven Post
Per uitreikingskantoor: Brussel, Antwerpen, Luik, Charleroi, Libramont, Kortrijk en Gent Gebundeld per postcode (vb: )
20
Vervolg Postadministratie
Coördinatie: technische fiche doorheen elke fase mailing Facturatie
21
EINDE
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.