Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdCecilia Smets Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
How to win a cuckoo award ? Association of Communication Companies Koen Van Impe & Jan Vierstraete Expert Centre Direct Marketing
2
Cuckoo Awards / Historiek Organisatie BDMV Best of DM 2004 : Ontstaan expert center Direct Marketing ACC EC DM is sektor verantwoordelijke voor de agencies binnen BDMV Vraag vanuit BDMV/ACC tot vernieuwing van de bestaande Best of DM
3
Cuckoo Awards / Evolutie van de markt “The consumer is a cat” –Digital immigrants versus digital natives –Consumer in control –Different Roles –Networking –Multitasking –Timeshifting Fundamentele verandering in consumentengedrag
4
Cuckoo Awards / Nieuw model Succesvolle campagnes berusten op 3 peilers : Innovatie (in strategie, aanpak en mediagebruik) Entertainment Engagement Veel campagnes zijn geïntegreerd en gebruiken méér dan één enkel kanaal.
5
Cuckoo Awards / DM is niet Direct Mail Nieuwe kanalen / nieuwe mogelijkheden –E-mail marketing –Mobile marketing –SMS to mail –iDTV –… Direct Marketing is dus veel breder dan enkel Direct Mail. Het was nodig de huidige Best of DM te herpositioneren, om zowel voor adverteerders als voor bureaus een nieuwe uitdaging te scheppen en inhoudelijk te vernieuwen om steeds met de nieuwste ontwikkelingen rekening te houden en alle kanalen en media aan bod te laten komen?
6
Cuckoo Awards / Uitdaging Nieuwe naam : –moet makkelijk te onthouden zijn –makkelijk uit te spreken –een relatie uitdrukken –zonder ingrediënten van het genre “Best of D.M.” –en liefst ook origineel We opteerden voor “The Cuckoos” (net zoals The Lions, The Effies, The Oscars enz.) Argumentatie : –De koekoek legt zijn eieren in ‘andervogels’ nest aan wie hij het uitbroeden en voeden van zijn jonge kroost overlaat. Met andere woorden: hij vertrouwt op specialisten met meer competentie dan hemzelf om zijn succes te verzekeren. –Het Engelse woord stelt geen probleem inzake begrip, maar lost wel onze Belgische problemen op. –Het Engels opent de deuren naar internationale uitstraling.
7
Cuckoo Awards / Re-birth of a DM award
8
Cuckoo Awards / Jury - Samenstelling I. 1 voorzitter - bij voorkeur academische oorsprong II. 5 juryleden adverteerderskant - (direct) marketing managers III. 5 juryleden bureaukant - creative directors IV. 2 juryleden hoger onderwijs- 1 marketingonderwijs - 1 kunstonderwijs (grafiek)
9
Cuckoo Awards / Jury - Visie Continuïteit door ervaring Herbronning door vernieuwing
10
Voorzitter en leden: 3 consecutieve jaren 12 leden = 3 groepen van 4 Jaarlijks vernieuwing van 1 groep van 4 Resultaat: elk jaar 8 'oude' leden 4 'nieuwe' leden Om de 3 jaar compleet vernieuwde jury Cuckoo Awards / Jury - In de praktijk
11
Cuckoo Awards / Jurering 1./ onderverdeling jury in 2 groepen: - business-to-consumer - business-to-business 2./ alle leden krijgen de dossiers uit hun groep 3./eerste samenkomst: samenstelling short lists genomineerden op basis objectief puntensysteem 4./ Voorzitter evalueert, bepaalt genomineerden uit beide groepen 5./ alle leden beoordelen individueel dossiers genomineerden uit beide groepen 6./ tweede samenkomst: deliberatie en bepaling winnaars
12
Cuckoo Awards / Categorieën - visie Kwaliteit, geen kwantiteit Vrijheid van de jury om geen Award uit te reiken Vrijheid van de jury om Award uit te reiken voor 'Special Achievement'
13
Cuckoo Awards / Categorieën Awards Cuckoo Award for Business-to-Consumer Cuckoo Award for Business-to-Business Cuckoo Award for Efficiency (long term) Cuckoo Award for Creativity Cuckoo Award for Innovation Cuckoo Award for Integration
14
Cuckoo Awards / Sponsored Awards Cuckoo Award for Direct Mail Cuckoo Award for e-Marketing Cuckoo Award for Mobile Marketing Cuckoo Award for Targeted Direct Marketing Daarnaast staat de jury ook in voor de uiteiking van de Cuckoo Cuckoo Award for Interactive TV uitgereikt door VMMtv als medeorganisator van de Cuckoo Awards.
15
How to win a Cuckoo Award 10 gouden tips Begin vroeg met de selectie van mogelijke cases Denk multi-channel Volg strikt de aanwijzingen op het deelnameformulier Gebruik bullet points, vermijd bla bla Wees precies en volledig bij het mededelen van objectieven budget: all in is ALL in bekomen resultaten
16
How to win a Cuckoo Award 10 gouden tips (vervolg) Objectieven, budget en resultaten moeten in cijfers Te vermijden zinnen objectief: moest beter dan vorig jaar budget: confidentieel resultaat: de klant was tevreden Stuur uw deelnamedossiers rechttijdig in Geloof erin De 10de laat ik aan uw verbeelding over.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.