Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdTania Verhoeven Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
2
Welkom
3
Doel van dit event
4
3 geteste criteria Brandstofefficiëntie gemeten aan de hand van de rolweerstand Grip op nat wegdek Extern rolgeluid van de banden Het Nieuwe Europese Bandenlabel Doel: transparante informatie aanbieden aan de eindgebruiker in het verkooppunt
5
LABELLING Milestones JULI 2012 JUNI 2012 AUGUSTUS SEPTEMBER OKTOBER NOVEMBER 2012 30/05/12: EINDE VAN HET COMMUNICATIE- EMBARGO BANDEN GEPRODUCEERD VANAF 01/07/12 WETGEVING VANAF 01/11/12 MICHELIN EVENT
6
In een context van verandering… De consument Nieuwe technologieën Constant stijgende brandstofprijzen Een economisch moeilijke tijd Veelvuldige informatie bronnen En de labelling
7
De bedreigingen in het verkooppunt Een consument die terugvalt op labelling als enige criterium voor aankoop De adviserende rol kwijtraken richting de consument Verwarring bij de consument: in vraag stellen van de verkoopprijs en de geloofwaardigheid van de merken
8
De kansen in het verkooppunt Een meer technische argumentatie kunnen geven aan een beter geïnformeerde consument Informatie geven die verdergaat dan de label- informatie om beter aan de verwachtingen van uw consument te beantwoorden De kans om uw professionele aanpak extra in de verf te zetten
9
Opbouw van dit event 3 workshops: 1.Brandstofbesparing 2.Veiligheid, duurzaamheid en onze nieuwe producten 3.Labelling en de verwachtingen van de consument
10
Workshops
11
Conclusie
12
Hoe goed ons label ook is, het is maar een hulpmiddel en ONVOLLEDIG in een goed verkoopgesprek In een goed verkoopgesprek staan de verwachtingen van de consument centraal Labelling is een kans om op een andere manier over « banden » te praten Het Nieuwe Europese Bandenlabel
13
De wetgeving geldt ook voor Bedrijfswagens !! Label (sticker op loopvlak) Technische documentatie Internet Klantenfactuur
14
De belofte van MICHELIN N°1 *in brandstof- besparing N°1* in levensduur N°1* in de veiligheid van de consumenten Het evenwicht in prestaties Het antwoord op de meest belangrijke verwachtingen van de consumenten * Studie TNS Sofres 2010 op de 6 belangrijkste Europese markten.
15
Het evenwicht in prestaties: een belofte die verder gaat dan het label * Studie gerealiseerd in 2010 door TNS Sofres op de 6 belangrijkste Europese markten. Veiligheid Levensduur Brandstof- besparing Met MICHELIN, het favoriete merk van de Europese weggebruikers*, hoeft u niet te kiezen tussen veiligheid, lange levensduur en laag brandstofverbruik!
16
Wat wij u aanbieden ter ondersteuning.. WEBISTE BALANCE OF PERFORMANCES TOOL KLANTEN-LEAFLETS … en alle presentaties van dit event, inclusief de nieuwe producten informatie en foto’s online beschikbaar vanaf volgende week
17
QUIZ Results of the jury
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.