De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Ferry Jainathsingh Jelitza Naarden Gregory Plet

Verwante presentaties


Presentatie over: "Ferry Jainathsingh Jelitza Naarden Gregory Plet"— Transcript van de presentatie:

1 Ferry Jainathsingh Jelitza Naarden Gregory Plet
Het kader genaamd Web 2.0 Ferry Jainathsingh Jelitza Naarden Gregory Plet

2 Web 2.0 staat voor het online in contact komen met
andere mensen. Interactie maar ook transactie (zoals goederen die verkocht worden via Marktplaats) zijn prominenter aanwezig. Kortom, Web 2.0 heeft allerlei eigenschappen die voor kort in de internetwereld niet altijd gebruikelijk waren. Denk aan: Participatie Machtsverdeling Technische ontwikkelingen Gebruiksvriendelijkheid Interactie Transactie

3 Aanwezig zijn in Web 1.0 Midden jaren negentig internet informatiebron
Rondom 1995 werd het internet sneller en voor de massa betaalbaar Eerste browser Netscape Browseroorlog eind jaren negentig gewonnen door Explorer van Microsoft.

4 De gouden internetjaren 1995-2000
Het grote aantal dotcombedrijven stuwde de economie en de eerste grote webshop deed zijn intrede in Nederland Internet groeide explosief, maar experts waren schaars Afbeelding laat mogelijkheden van Web 1.0 zien.

5 ‘After the boom’ De periode eind jaren 90-’04 zijn de succesfactoren van de nieuwe generatie Web 2.0.

6 Web 2.0 Social Networking Social Media
Crowdsourcing en Collective Intelligence User-generated content Collaboration en sharing

7 Actuele ontwikkelingen
Eind 2010 overname Hyves door Telegraaf media groep (social advertising campagnes) Justin Bieber (Youtube) Jezelf profileren als merk Wikipedia 410 miljoen gebruikers per maand 2/3 van Nederlandse organisaties is actief met social media, maar 44% kan de waarde hiervan niet inschatten.

8 Visuele en technische kenmerken Web 2.0
Toepassingen dienen ook op de mobiel te werken ( , online bankieren, 9292ov.nl) De website is zo gebouwd dat de gebruiker snel de essentie van de dienst, product of organisatie doorziet Het gebruik van webvideo, vodcast en podcast om gebruikers via andere media aan te spreken.

9 Web 2.0? Web 3.0! Web 3.0 vervolg Web 2.0 Web 2.0 social en open
Web 3.0 relevantie staat centraal Meer koppeling tussen mobiel internet, tv en vaste internet. Manier van communiceren zal de boodschap in waarde doen stijgen. Minder spam.


Download ppt "Ferry Jainathsingh Jelitza Naarden Gregory Plet"

Verwante presentaties


Ads door Google