Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdStefanie Brouwer Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Geen woorden, maar beelden Ben Vollaard, woensdag 21 februari
2
Outline Waarom beeld? Huidige situatie Hoe het anders kan: voorbeelden Hoe te bereiken?
3
Beeld vergroot toegankelijkheid Verliezen van Napoleons leger tijdens mars op Moskou, 1812-13 (Charles Joseph Minard)
4
Beeld: vooral foto en tekening Ma 12Di 13Wo 14Do 15Vr 16Ma 19Di 20 Foto33 (64)342535 Tek4645237 Kaart121..21 Gr25.45.2 Tabel.2..1.. 1...1. Excl. alle andere bijlages dan economie, weerbericht Foto (33) Tekening (5) Kaart (1) Grafiek (2) Tabel (0) Infographic (0)
5
‘Plaatjes’ ‘Graphics’ Frequentie van beeldtype (dagelijks gemiddelde) 90% ‘plaatjes’, 10% graphics
6
In •next zien we hetzelfde Frequentie van beeldtype (dagelijks gemiddelde, in %) ‘Plaatjes’ ‘Graphics’
7
Voorbeelden uit Handelsblad/Next ► Beeldverhaal
8
Libanon campagne IDF (Anita Slagter)
9
Incontinentie (Roland Blokhuizen)
10
Chinezen schieten satelliet uit de lucht (Yassine Salihine)
11
Voorbeelden uit Handelsblad/Next ► Ondersteunend beeld
12
Olie en gasleidingen in Rusland (Roland Blokhuizen)
13
‘Megasteden’ (YS)
15
Hoe meer en betere graphics? NIEUWS (‘s ochtends snel) Standaard graphics: bewustheid redacteur zelf (in beelden denken) ‘Intelligent’ ondersteunend beeld: € (extra personeel nodig dat kan ‘meedenken’) Beeldverhalen: € (‘beeldredacteuren’) ACHTERGROND Bewust en middelen (vb. Gaza, Regeerakkoord)
16
Conclusie Nu keuze voor ‘plaatjes’, geen graphics Andere keuze voor betere toegankelijkheid Maar… bewustheid ontbreekt bij redacteuren beperkte middelen studio geld schuiven van tekst naar beeld ‘beeldredacteuren’
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.