De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Your wish… is Our command De woonconsument centraal stellen bij BAM Woningbouw Wilma Weert Eindcolloquium Nico Mehlkop 7 september 2007.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Your wish… is Our command De woonconsument centraal stellen bij BAM Woningbouw Wilma Weert Eindcolloquium Nico Mehlkop 7 september 2007."— Transcript van de presentatie:

1 Your wish… is Our command De woonconsument centraal stellen bij BAM Woningbouw Wilma Weert Eindcolloquium Nico Mehlkop 7 september 2007

2 Welkom Afstudeerbegeleidingscommisie M.M.J. Vissers F.J.M. Scheublin F.J.M. Fonteijn Gastbedrijf BAM Woningbouw Wilma Weert Aanleiding – Analyse – Onderzoek – Maatregelenpakket – Slot – Vragen

3 Aanleiding Aanleiding – Analyse – Onderzoek – Maatregelenpakket – Slot – Vragen Een trend Een verschuiving van een aanbiedersmarkt naar een vragersmarkt De woonconsument mondiger, kritischer en bepalender. Reactie van BAM Woningbouw De woonconsument centraal stellen BAM Woningbouw Wilma Weert Seriematige bouwer van grondgebonden woningen en appartementen

4 Aanleiding Aanleiding – Analyse – Onderzoek – Maatregelenpakket – Slot – Vragen Reactie van BAM Woningbouw Wilma Weert • Woonadviescentrum • Kopersbegeleiders • Koperskeuzelijsten

5 Aanleiding Trend staat niet stil De woonconsument wordt steeds kritischer, mondiger en bepalender BAM Woningbouw Wilma Weert wil maximaal tegemoet komen aan het realiseren van de woonwensen van de woonconsument Reactie van BAM Woningbouw Wilma Weert • Woonadviescentrum • Kopersbegeleiders • Koperskeuzelijsten Opdracht van BAM Woningbouw Wilma Weert Voldoen de gehanteerde kopersprocessen aan de huidige wensen van de woonconsument? Aanleiding – Analyse – Onderzoek – Maatregelenpakket – Slot – Vragen

6 Analyse Aanleiding – Analyse – Onderzoek – Maatregelenpakket – Slot – Vragen Doelstelling Het optimaliseren van de kopersprocessen binnen BAM Woningbouw Wilma Weert, zodanig dat de koper maximaal centraal staat in het voorbereidings en uitvoeringsproces

7 Verbeterpunten Interviews Zoeken naar verbeterpunten Literatuur & Interviews Analyse Aanleiding – Analyse – Onderzoek – Maatregelenpakket – Slot – Vragen Welke Processen & procedures?

8 Analyse Aanleiding – Analyse – Onderzoek – Maatregelenpakket – Slot – Vragen Oorzaakgevolgdiagram Communicatie Markt Processen Koperskeuzetraject Optimaliseren

9 Analyse Aanleiding – Analyse – Onderzoek – Maatregelenpakket – Slot – Vragen Verbeterpunten 1. Verbeterpunten interne en externe communicatie 2. Verdere verbetering afstemming producten 3. Voorbereidings- en uitvoeringsproces aanpassen 4.Koperskeuzetraject aanpassen

10 Maatregelen & Aanbevelingen Antwoorden onderzoeksvragen Literatuur Interviews Redenatie Onderzoeksvragen Onderzoek Aanleiding – Analyse – Onderzoek – Maatregelenpakket – Slot – Vragen Verbeterpunten

11 Maatregelen Aanleiding – Analyse – Onderzoek – Maatregelenpakket – Slot – Vragen 1. Aanpassingen processen 2. Nieuwsbrief kopers 3. Toelichting bouwkundige termen 4. Werkwijze tekeningen 5. Kennis- en vaardighedenprofiel kopersbegeleid(st)er 6. Gedragscode bouwplaatspersoneel 7. Gedragscode uitvoerders 8. Evaluatieformulier showrooms 9. Formulier makelaarsoverdracht 10. Flexibel uitvoeren woningen 11. Protocol oplevering 12. Werkwijze maken verkoopbrochure 14. Toetsen van individuele wens

12 Aanpassingen processen Aanleiding – Analyse – Onderzoek – Maatregelenpakket – Slot – Vragen

13 Aanpassingen projectteam Projectmanager Projectontwikkelaar Projectvoorbereider Inkoper Hoofd werkvoorbereiding Overdracht van projectmanager naar projectleider ProjectmanagerProjectleider Kopersbegeleid(st)er Projectleider Kopersbegeleid(st)er

14 Proces koper Verkoop 910111213 WerkvoorbereidingUitvoeringOplevering Overdracht van voorbereiding naar uitvoering

15 Proces koper Verkoop 910111213 WerkvoorbereidingUitvoeringOplevering Overdracht van voorbereiding naar uitvoering Verkoop Start bouw Start ruwbouw Start afbouw Oplevering Kopersgesprek Voorschouw Deadline 1Deadline 2Deadline 3 5 weken6 weken10 weken KKL invullen Kijkmiddag Nieuwsbrief Algemene kopersbijeenkomst Kopersgesprek

16 Proces koper Verkoop 910111213 WerkvoorbereidingUitvoeringOplevering Overdracht van voorbereiding naar uitvoering Verkoop Start bouw Start ruwbouw Start afbouw Oplevering Kopersgesprek 1 Deadline 1Deadline 2Deadline 3 5 weken6 weken10 weken KKL invullen Kopersgesprek 2 KKL invullen

17 Gevolgen organisatie Maken KKL Maken KKL 2Maken KKL 1

18 Proces koper Verkoop 910111213 WerkvoorbereidingUitvoeringOplevering Overdracht van voorbereiding naar uitvoering Verkoop Start bouw Start ruwbouw Start afbouw Oplevering Kopersgesprek 1 Deadline 1Deadline 2Deadline 3 5 weken6 weken10 weken KKL 2 invullen Kopersgesprek 2 KKL 1 invullen Kijkmiddag Iedere laatste vrijdag van de maand kijkmiddag

19 Proces koper Verkoop 910111213 WerkvoorbereidingUitvoeringOplevering Overdracht van voorbereiding naar uitvoering Verkoop Start bouw Start ruwbouw Start afbouw Oplevering Kopersgesprek 1 Deadline 1Deadline 2Deadline 3 5 weken6 weken10 weken KKL 2 invullen Kopersgesprek 2 KKL 1 invullen Iedere laatste vrijdag van de maand kijkmiddag Nieuwsbrief Om de 4 weken nieuwsbrief naar de kopers

20 Proces koper Verkoop 910111213 WerkvoorbereidingUitvoeringOplevering Overdracht van voorbereiding naar uitvoering Verkoop Start bouw Start ruwbouw Start afbouw Oplevering Kopersgesprek 1 Deadline 1Deadline 2Deadline 3 5 weken6 weken10 weken KKL 2 invullen Kopersgesprek 2 KKL 1 invullen Iedere laatste vrijdag van de maand kijkmiddag Om de 4 weken nieuwsbrief naar de kopers

21

22 Proces koper Verkoop 910111213 WerkvoorbereidingUitvoeringOplevering Overdracht van voorbereiding naar uitvoering Verkoop Start bouw Start ruwbouw Start afbouw Oplevering Kopersgesprek 1 Deadline 1Deadline 2Deadline 3 5 weken6 weken10 weken KKL 2 invullen Kopersgesprek 2 KKL 1 invullen Iedere laatste vrijdag van de maand kijkmiddag Om de 4 weken nieuwsbrief naar de kopers Voorschouw Algemene kopersbijeenkomst

23 Aanleiding – Analyse – Onderzoek – Maatregelenpakket – Slot – Vragen Toelichting termen SANITAIRLIJST To iletruimte 1 + 2 Closetcombinatie 1. Wandcloset van kristalporselein, fabrikant Villeroy & Boch, type Omnia-Pro met een Geberit-inbouwreservoir en Sambabedieningspaneel; 2. Zitting en dekstel, fabrikant Villeroy & Boch, type Omnia-Pro, kleur wit;

24 Werkwijze tekeningen

25 Aanleiding – Analyse – Onderzoek – Maatregelenpakket – Slot – Vragen Kennis en vaardigheden KBG Bouwkunde:Op MBO-niveau: - Bouwmethoden en technieken; - Bouwkundige termen; - Bouwmaterialen; - Kostenramingen kunnen maken; - Basiskennis constructie; - Basiskennis bouwtechniek; - Inzicht in gevolgen door bouwkundige wijzigingen. Installaties:Op MBO-niveau: - Technische Kennis van installaties; - Werking installaties; Autocad:- Wijzigingen kunnen tekenen. Marktkennis:- Kennis over trends; - Koperskeuzelijsten aanpassen aan de markt. Benodigde kennis

26 Aanleiding – Analyse – Onderzoek – Maatregelenpakket – Slot – Vragen • Kopers adviseren, • Klantvriendelijk, • Kunnen communiceren, • Kijkmiddagen organiseren, • Kopersgesprekken houden, • Koperskeuzelijsten maken, • Bouwboeken maken, • Vragen kopers afhandelen, • Maken van nieuwsbrieven, • Actief deelnemen projectteam Benodigde vaardigheden Kennis en vaardigheden KBG

27 Aanleiding – Analyse – Onderzoek – Maatregelenpakket – Slot – Vragen Gedrag bouwplaatspersoneel • Bezoek mensen aan de bouwplaats • Vragen van kopers • Passerende mensen • Netheid bouwplaats Brief Woonconsument centraal stellen Klantvriendelijkheid óók op de bouwplaats

28 Aanleiding – Analyse – Onderzoek – Maatregelenpakket – Slot – Vragen Gedrag Uitvoerders Woonconsument centraal stellen • Klantvriendelijkheid óók op bouwplaats • Wijzigingen kopers • Bezoek mensen aan bouwplaats • Vragen van kopers • Passerende mensen • Netheid bouwplaats • Kijkmiddagen Brief Presentatie • Belang wijzigingen kopers • Kijkmiddagen

29 Aanleiding – Analyse – Onderzoek – Maatregelenpakket – Slot – Vragen • Uitstraling • Assortiment • Uitstraling standaardpakket • Showroompersoneel • Offerteverstrekking • Communicatie • Afspraken Agenda evaluatie Waarom evalueren? Showrooms werken namens BAM Woningbouw Wilma Weert Evaluatieformulier showrooms

30 Aanleiding – Analyse – Onderzoek – Maatregelenpakket – Slot – Vragen

31 Makelaarsoverdracht Aanleiding – Analyse – Onderzoek – Maatregelenpakket – Slot – Vragen 1. Opening; 2. Meer- en minderwerk; 3. Individuele wensen; 4. Model koop-/aannemingsovereenkomst; 5. Verkoopbrochure; 6. Start bouw; 7. Verkoopstanden; 8. Contracteren kopers; 9. Aan de koper te verstrekken gegevens bij contractering; 10. Nieuwsbrieven / opleverdata; 11. Verstrekte gegevens makelaar; 12. Algemeen. Agendapunten Afspraken bevoegdheden makelaar Wijziging

32 Flexibel uitvoeren woningen Aanleiding – Analyse – Onderzoek – Maatregelenpakket – Slot – Vragen Eisen Drager en inbouw scheiden Essentie •Grote mate van flexibiliteit voor indelingsvarianten •Toepasbaar bij betonwanden •Behoud constructieve en bouwfysische eigenschappen •Geen veranderingen aan ontwerp •Esthetisch verantwoord Oplossing VBI leidingvloer

33 Flexibel uitvoeren woningen Aanleiding – Analyse – Onderzoek – Maatregelenpakket – Slot – Vragen VBI leidingvloer

34 Flexibel uitvoeren woningen Aanleiding – Analyse – Onderzoek – Maatregelenpakket – Slot – Vragen Elektra

35 Flexibel uitvoeren woningen Aanleiding – Analyse – Onderzoek – Maatregelenpakket – Slot – Vragen Elektra

36 Flexibel uitvoeren woningen Aanleiding – Analyse – Onderzoek – Maatregelenpakket – Slot – Vragen Waarom VBI Leidingvloer? •Alle mogelijk indelingsvarianten •Beslissen tot laat stadium •Toepasbaar bij huidige methoden en technieken •Geen veranderingen aan ontwerp •Esthetisch verantwoord Bijkomende voordelen •Onverkochte woningen tot in een laat stadium flexibel •Aantrekkelijk huursector

37 Protocol oplevering Aanleiding – Analyse – Onderzoek – Maatregelenpakket – Slot – Vragen •Tijdsduur oplevering •Aanwezigen van BAM Woningbouw Wilma Weert •Aanwezigen derden •Werkwijze oplevering •Door te nemen formaliteiten •Procesverbaal van Oplevering Agendapunten

38 Technische omschrijving Aanleiding – Analyse – Onderzoek – Maatregelenpakket – Slot – Vragen •Basislijst technische omschrijvingen •Basislijst koppelen aan bestek •Relevante elementen eruit halen •Goedlopend verhaal Werkwijze eigen ontwikkeling Werkwijze projectontwikkelaar •Projectontwikkelaar maakt technische omschrijving •Opsturen naar BAM Woningbouw Wilma Weert •BAM Woningbouw Wilma Weert controleert Wijziging BAM Woningbouw Wilma Weert maakt altijd de technische omschrijving voor de verkoopbrochure

39 Start IW ingediend? Stap 1 IW vastgesteld? IW Vastgesteld? Toetsing correct? Stap 2 Toetsen IW Stap 4 Voorbereiden IW IW te Honoreren? Stap 3 Uitwerken IW Controle koper Stap 5 Uitvoeren IW

40 Slot Aanleiding – Analyse – Onderzoek – Maatregelenpakket – Slot – Vragen •Meerdere kijkmiddagen •Nieuwsbrief •Cursus kopersbegeleid(st)ers •Interne communicatie in lift Invoering maatregelen

41 Vragen? Aanleiding – Analyse – Onderzoek – Maatregelenpakket – Slot – Vragen Your wish… is Our command!


Download ppt "Your wish… is Our command De woonconsument centraal stellen bij BAM Woningbouw Wilma Weert Eindcolloquium Nico Mehlkop 7 september 2007."

Verwante presentaties


Ads door Google