Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Wat is interactieve marketing?
Hoofdstuk 1, Interactieve marketing Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010
2
Internet marketing Philip Kotler: Een sociaal en managementproces waarin individuen en groepen verkijgen waar zij behoefte aan hebben en wat zij wensen, door producten en waarde te creëren en deze met anderen in te wisselen. Dave Chaffey: Het realiseren van marketingdoelstellingen door gebruik te maken van digitale technologieën. Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010
3
Interactieve marketing
‘De specifieke toepassing van marketingtechnieken en –instrumenten, die is gericht op het creëren en onderhouden van structurele, directe relaties tussen een aanbieder en afnemers, waarbij gebruik wordt gemaakt van directe media’ Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010
4
Kenmerken interactieve marketing
Andere vormen van communicatie Video Virals Nieuwsgroepen/rss Chat Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010
5
Kenmerken interactieve marketing
Andere vormen van communicatie Webvertising Search Engine Game technologie Social Community Webshop User generated content/review en andere Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010
6
Kenmerken interactieve marketing
Interactiviteit/directe feedback Response via hetzelfde kanaal ‘dialoog’ met consument Webstatistieken/ analyse Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010
7
Kenmerken interactieve marketing
Nieuwe business/verdienmodellen Bricks and Mortar vs Bricks and Clicks Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010
8
Kenmerken interactieve marketing
User/Consumer Driven: de klant dichtbij User generated content User generated reviews Crowd sourcing Co-creation Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010
9
De digitale omgeving De digitale omgeving is de niet-tastbare ‘wereld’ die bestaat op bij voorbeeld het internet via netwerken als adsl, mobilenet, kabel, satelliet, elektriciteitsnet en dergelijke. Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010
10
Infrastructuur Het beschikbare digitale netwerk Het betalingsverkeer
Adsl Kabel Satelliet Overig Het betalingsverkeer Oude en nieuwe media Digitale ether Internet Mobile netwerk Console netwerken Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010
11
Consument en digitale omgeving
Besteding media tijd Surfen, en, chatten Online winkelen Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010
12
Consument en digitale omgeving
Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010
13
Interactieve marketing in de organisatie
Doelstellingen voor de gehele organisatie hebben betrekking op de omzet, winst, het te voeren assortiment, de rol van interactieve marketing binnen het bedrijf, de rol van het personeel enzovoorts. Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010
14
Interactieve marketing in de organisatie
Doelstelling op functioneel niveau zijn specifiek voor de activiteiten en/of afdelingen marketing, verkoop, ict, productie en dergelijke. Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010
15
SOSTAC® Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.